دانشجویان به مطالبه‌گری در سطح کشور و منطقه اکتفا نکنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: دانشجویان به مطالبه‌گری و کارکردگرایی در سطح منطقه‌ای و کشوری اکتفا نکنند و سطح مطالبات را به بین‌الملل گسترش دهند.

محمد‌امین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه هر سال تشکل‌های دانشجویی در ماه رمضان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند، گفت: تشکل‌های دانشجویی در این دیدار برای یک سال سرفصل‌های کاری و اولویت‌های خود را از ایشان دریافت می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اضافه کرد: علاوه بر دغدغه‌ها و ماموریت‌هایی که رهبری برای جنبش دانشجویی تعیین می‌کنند، مشکلاتی در سطح جامعه نیز وجود دارد که دانشجویان باید به آن بپردازند.

وی به تعیین سرفصل‌های ماموریت‌های رهبری به دانشجویان اشاره کرد و گفت: امسال به صورت ویژه به حوزه نشریات دانشجویی اشاره و از دانشجویان خواسته شده تا به صورت تخصصی‌تری وارد این حوزه شوند و از ابزار نشریات نهایت استفاده را ببرند.

احمدی مطالبه‌گری را جزو ذات جنبش دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجویان به مطالبه‌گری و کارکردگرایی در سطح منطقه‌ای و کشوری اکتفا نکنند و سطح مطالبات را به بین الملل گسترش دهند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز عنوان کرد: وظیفه دانشجویان است تا نسبت به اتفاقات مهم کشور و جهان بی‌تفاوت نباشند و سعی کنند بر روند مثبت حل مشکلات تاثیر مثبت بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید توام با تخصص و مطالعه باشد، ابراز کرد: دانشجویان جایگاهی میان مردم و جامعه و دولت دارند و باید نقش تسهیل‌گر مطالبه حل مشکلات و معضلات از دولت را ایفا کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: مردم شاید به دلیل مشکلات روزمرگی که دارند نتوانند از راه صحیح و درست از دولتمردان درخواست و مطالبه کنند اما دانشجویان به نمایندگی از آنان به صورت مستقیم این کار را انجام می‌دهند.

این فعال دانشجویی کارآمدی مطالبه را در گرو تخصص، مطالعه و پژوهش در حوزه خاص توصیف کرد و گفت: مطالبه و نقد بدون تحقیق پیشینه باعث هدر رفتن و سوختن فرصت مطالبه خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که مطالبه و نقد بدون ارائه راهکار خیلی اثرگذار نیست، اینکه دائما فقط نقد کنیم در طولانی مدت حالت غر زدن به خود می‌گیرد اما اگر با راهکار همراه باشد به پیشبرد حل مشکلات کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006979

وب گردی

وب گردی