کارنو؛بستری برای ایجاد توانمندی در سرمایه های انسانی کشور

«کارنو» عنوان رویدادی است که شرکت‌کنندگان با حضور در کارگاه‌های آموزشی، مشاوره و مسابقه برای توسعه کسب و کار خود توانمند می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، توانمندسازی نیروی انسانی برای حضور در فضای کسب و کار اولویت مهم برای کارآفرینی است. از این رو با حمایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویدادی با عنوان «کارنو» هر ماه برگزار می شود. رویدادی که ایجاد انگیزه در میان دانشجویان رشته های مختلف و انتقال مفاهیم کارآفرینی آن را متفاوت از دیگر برنامه های آموزشی کرده است.

در «کارنو» فضای ورود به کسب و کار شبیه سازی شده است. شرکت کنندگان با حضور در کارگاه های آموزشی، مشاوره و مسابقه کسب و کار با این فضا آشنا می شوند. آشنایی با مدل و بوم کسب و کار، آشنایی با مباحث مالکیت فکری، آشنایی با جستجو و ثبت پتنت، آشنایی با کارآفرینان موفق، حل مسئله و خلاقیت، مدیریت هزینه و خرید، تفکر تحلیلی و تصمیم سازی برخی از عناوین آموزشی این رویداد است.

همچنین شرکت کنندگان در رویداد بر اساس تیپ شخصیت شغلی به تیم های 8 تا 12 نفره تقسیم می شوند و هر تیم با راهنمایی های پشتیبان خود با تشکیل جلسات گروهی ایده مناسب را انتخاب می کند. پس از تکمیل مدل کسب و کار تیم ها آن را تا مرحله ارائه به سرمایه گذار پیش می برند. در نهایت در روز آخر رویداد هر گروه مدل کسب و کار خود را برای داوری به نمایش می گذارد. همچنین در زمان برگزاری رویداد مشاوران در زمینه های مختلف کسب و کار، کارآفرینی، بازاریابی و تیم سازی به راهنمایی و مشاوره تیم ها می پردازند تا هر تیم بتواند به بهبود و توسعه مدل و بوم کسب و کار و ایده خود بپردازد.

پس از رویداد نیز شرکت کنندگان در صورت تمایل برای ورود به فضای کارآفرینی می توانند با طرح ایده، معرفی تیم خود و پس از تاییدیه های اولیه از خدماتی که «کارنو استارتاپ» به آنها ارائه می دهد استفاده کنند. هر ماه بین 2 تا 4 رویداد کارآفرینانه «کارنو» در تهران و سایر شهرستان ها برگزار می شود. «کارنو» از سال ۱۳۹۰ با رویکرد تغییر نگرش و ایجاد توانمندی در سرمایه های انسانی کشور به منظور حضور در فضای کسب و کار و کارآفرینی طراحی شده است.

کد خبر: 1006999

وب گردی

وب گردی