بدهکاری دانشگاه تهران به پایگا‌ه‌های علمی/ بودجه پژوهشی کافی نیست

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با انتقاد از بودجه اختصاص یافته به بخش‌ پژوهشی گفت: دانشگاه تهران در سال 2018 توانسته است فقط 20 درصد از بدهکاری خود را به پایگاه‌‌های علمی پرداخت کند.

محمد رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه تهران در سال 98 گفت: امسال از کل بودجه اختصاصی این دانشگاه چیزی حدود 15 درصد به بخش پژوهشی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه این رقم پاسخگوی کارهای پژوهشی نیست، به طوری که بودجه درنظر گرفته شده در قسمت‌های بین‌المللی، فناوری اطلاعات و برای خرید پایگاه‌های علمی و غیره استفاده می‌شود.

رحیمیان اضافه کرد: در حال حاضر این بودجه مبلغ ناچیزی است که باید حداقل به سه تا چهار درصد کل بودجه کشور افزایش یابد؛ چرا که حوزه پژوهش یکی از بخش‌هایی است که باید بیشترین هزینه در آن انجام شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به بدهکاری این دانشگاه به پایگاه‌های علمی اضافه کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت ارز به تبع، مبلغ خرید از پایگاه‌های علمی افزایش پیدا کرده است، به طوری که این دانشگاه‌ در سال 2018 توانسته فقط 20درصد از بدهکاری خود را به پایگاه‌‌های علمی پرداخت کند؛ ولی با شرایط و مشکلات امروزی امیدواریم هرچه سریع‌تر با اختصاص بودجه مناسب‌تر معضلات برطرف شوند.

وی در پایان از برنامه‌های دانشگاه تهران در سال 98 خبر داد و یادآور شد: امسال دانشگاه تهران با همکاری پارک علم و فناوری در حال توسعه برنامه‌های پژوهشی بین رشته‌ای است که قرار است این رشته‌ها را در دانشگاه گسترش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007004

وب گردی

وب گردی