دانشگاه الزهرا(س) در رتبه پنجم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

دانشگاه الزهرا(س) سال 1397 در طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در بین دانشگاه‌های ایران، رتبه پنجم را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه الزهرا در سال 1397 در طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در بین دانشگاه‌های ایران، رتبه پنجم را کسب کرد.

براساس اعلام رسمی نتایج ارزیابی عملکرد پایگاه‌های همکار با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و نامه تقدیرآمیز مرتضی بی‌رنگ، رئیس تعاملات بین‌المللی علم و فناوری براساس ارزیابی انجام شده، رویکرد مثبت و سازنده دانشگاه الزهرا(س) و خصوصا تلاش‌های شایان تحسین مدیر ‌همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه و کارشناسان آن مدیریت در اجرای مطلوب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در سال گذشته، دانشگاه الزهرا(س) به‌عنوان یکی از 10 پایگاه برتر در برنامه مذکور قرار گرفت و رتبه پنجم را از آن خود کرد.

این در حالی است که دانشگاه‌ تهران، دانشگاه صنعتی شریف، ستاد نانو و مؤسسه بین‌المللی توسعه دانش فردای ایرانیان در رتبه‌های اول تا چهارم و تنها پایگاه‌های پیشتازی بودند که در جایگاه بهتری به نسبت دانشگاه الزهرا(س) قرار گرفتند. دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، خوارزمی، تبریز، صنعتی نوشیروانی بابل و پژوهشکده رویان به ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را کسب کرده و در رتبه‌ای پایین‌تر از دانشگاه الزهرا(س) قرار گرفتند.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی غیرمقیم در اسفند ماه سال 95 و از طریق مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد که دانشگاه الزهرا(س) در سال 96 رتبه شانزدهم را کسب کرد و بر اساس ارزیابی و نتایج جدید رشد و ارتقا‌ی چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007029

وب گردی

وب گردی