ماهواره ظفر شهریور به سازمان فضایی تحویل داده می شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: 90 درصد قطعات این ماهواره در کشور بومی سازی شده است و امیداوریم مابقی قطعات ظرف یکی دوسال آینده در کشور بومی سازی شود.

عبدالجبار ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،در خصوص آخرین وضیعت ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت گفت: این ماهواره یکی از ماهواره‌های عملیاتی است که در دستور پرتاب سازمان فضایی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: ماهواره ظفر قرار است در شهریورماه امسال پس از تکمیل به سازمان فضایی برای کنترل‌های نهایی تحویل داده شود، این ماهواره قابلیت عکسبرداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از 80 متر را دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به سابقه طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره نوید افزود: ماهواره نوید اولین ماهواره این دانشگاه است که بعد از پرتاب موفقیت آمیز در مدار قرار گرفت.

ذاکری در ادامه با اشاره به زمان دقیق پرتاب ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: درحال حاضر در خصوص پرتاب ماهواره سازمان فضایی تصمیم گیرنده اصلی است چرا که پس از دریافت آزمایشات از سوی سازمان فضایی در خط پرتاب مدار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص تحریم‌های موجود برای خرید وسایل اولیه ماهواره ظفر گفت: خوشبختانه 90 درصد قطعات این ماهواره در کشور بومی‌سازی شده است و امیداوریم مابقی قطعات ظرف یکی دوسال آینده در کشور بومی‌سازی شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: متاسفانه بودجه‌های تعریف شده برای دانشگاه جوابگوی هزینه‌های جاری نیست چرا که با کاهش بودجه مشکلاتی نظیر توقف کارهای مهم را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007044

وب گردی

وب گردی