هدف پروژه 2040 دانشگاه استنفورد ترویج یأس و ناامیدی در کشور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پروژه 2040 دانشگاه استنفورد در راستای ترویج یأس و ناامیدی و شکستن روحیه علمی دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان جوان کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مقام معظم رهبری در بیست‌وسومین روز از ماه مبارک رمضان، در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند: حرکت علمی و پیشرفت‌های دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر به معنی واقعی کلمه چشمگیر و برجسته است؛ اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفت‌های به‌دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند.

ایشان در ادامه سخنان خود تأکید کردند: یک نمونه از این جریان، «پروژه 2040 دانشگاه استنفورد برای ایران» است که هدف آن، زیر سؤال بردن پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی است و متأسفانه عده‌ای هم داخل کشور در حرکتی مرکب از خباثت و خیانت با آن‌ها هم‌صدایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی کشور در جریان‌های سازمان یافته غربی مانند برنامه 2040 دانشگاه استنفورد علیه کشور اظهار کرد: در دانشگاه استنفورد طرحی تحت عنوان 2040 پیگیری می‌شود که یکی از محور‌های اساسی آن بر کمیت پیشرفت‌های علمی کشور متمرکز شده است. در این محور اعلام شده است پیشرفت‌های علمی ایران آن‌چنان که باید و شاید محتوا ندارد و بیشتر کمی است و کیفیت در آن‌ها کمتر در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این جریان‌سازی‌های علمی علیه کشور بیشتر در راستای ترویج یأس و ناامیدی و شکستن روحیه علمی دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان جوان کشور در نظر گرفته شده است. در حقیقت دشمن به وسیله این پروژه می‌خواهد اعلام کند دستاوردهای عظیم و افتخارآمیز مردم و دانشگاه‌های ما وجود ندارد و همچنین با این اقدام، یأس و ناامیدی را رواج دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه معتقدند که باید در تمامی عرصه‌ها به ویژه در زمینه علمی که دشمن در حال جریان سازی‌هایی علیه آن است، امید ایجاد کرد. از طرفی تاکید کردند دانشگاه‌ها با توجه به پیشرفت‌هایی که تا‌کنون در زمینه دستاوردهای علمی کسب کرده‌اند، در آینده نیز باید نقش عظیم خود را در زمینه علمی نه تنها در یک روند علمی بلکه باید در یک جهش علمی بتوانیم گام‌هایی اساسی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007050

وب گردی

وب گردی