فرهیختگان، طعم اعتماد به جوانان

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی_ دو سال از اعتماد دانشگاه به جوانان در عرصه روزنامه‌نگاری می‌گذرد، دو سالی که بی‌شک با فراز و فرودهایی همراه بود که در پی آن ابراز خرسندی و گلایه‌هایی را به‌همراه داشت. ما بسیار شنیدیم اما آنچه می‌دیدیم سیر رشد «فرهیختگان» و تعالی آن بود. سعی و تلاش در یادگیری در عین انتشار به‌همراه پاسخگویی، فضایی بود که در تعامل با این جوانان به وضوح دیده می‌شد. امروز بی‌شک «فرهیختگان» در میان روزنامه‌های کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. اقبال مخاطبان، خصوصا نسل جوان و دانشگاهی برای روزنامه سرمایه‌ای گرانبهاست که باید قدر آن به‌خوبی دانسته شود.

امروز «فرهیختگان» دیده می‌شود، موج‌آفرینی می‌کند و کنش و واکنش‌هایی را برمی‌انگیزاند. مدیریت و هدایت فکر، فرهنگ، روحیه، اخلاق جامعه و آسیب‌زدایی از آن که موجب مصونیت دادن به ذهن جامعه از تاثیر مخرب تهاجم فرهنگی و ارزشى دشمن و اقدامات آن در زمینه جلوگیری از پیشرفت کشور می‌شود از یک‌سو و تنظیم‌گری رفتار سیاسی و اقتصادی- اجتماعی مسئولان نظام در حوزه سیاست عمومی مبتنی‌بر تحلیل و تبیین‌های جامعه علمی از سوی دیگر وظیفه رسانه است.

«فرهیختگان» به این رسالت واقف است و می‌داند به‌واسطه دانشگاهی‌بودنش در حوزه پیشرفت علمی کشور _که دشمن هم دارد_ رسالت منحصربه‌فرد و ویژه‌ای دارد. لذا «فرهیختگان» دانشگاهی متولد شد، روزنامه‌ای که جایش در عرصه تبلیغ، خبرسازی، مفهوم‌سازی و تبیین پیشرفت علمی کشور بسیار خالی بود. امید است در راهی که پیش رو داریم نقش‌آفرینی در نهضت تولید علم و فکر و نظریه و اندیشه و کرسی‌های نوآوری در زمینه‌های مختلف -چه در زمینه‌ فنی و چه در زمینه‌ انسانی و آگاه‌سازی نسبت به مقوله‌های حساس مثل علم، هویت ملی و دینی، پرورش نخبگان، اقتدار ملی، کار و ابتکار- گره‌گشا و پیش‌برنده بوده و سبک زندگی و ارتقای معرفت دینى روشن‌بینانه در میان دانشجویان و دانشگاهیان به‌منظور ریشه‌دار کردن شناخت و باور به ارزش‌ها و بنیان‌های فکری انقلاب و نظام اسلامی مرام‌نامه «فرهیختگان» شود و به‌واسطه روحیه جوانی در آن تغییرات را روزبه‌روز شاهد باشیم. فراموش نکنیم در آغاز راهیم، بسیار باید یاد گرفت و بر کار موفقیت‌های خویش غره نباید شوید.

یادمان باشد که تقویت باور به کارآمدی نظام اسلامی و جایگاه اقتداربخش و عزت‌آفرین پیشرفت کشور در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی و ایفای نقش موثر در آگاهی و مباهات عمومی به دستاوردهای پژوهشی و علمی کشور که در گام دوم رهبر معظم انقلاب به آن تصریح کرده‌اند، مقدمه بودن ماست. به امید آنکه به لطف حضرت حق باشید و بدرخشید.

نویسنده: دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 1007065

وب گردی

وب گردی