کشف ردپای آلرژی در افسردگی

دانشمندان با انجام مطالعاتی در مورد اجزای روانشناختی بیماری‌های پوستی و یا آسم آلرژیک، برای اولین بار، ارتباط آلرژی فصلی و سلامت روان را نشان دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان آلمان و سوئیس اخیرا رابطه احتمالی بین شرایط مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب و وجود انواع مختلف آلرژی را مورد بررسی قرار داده اند. یافته‌های آن‌ها باید دانشمندان را به سمت توجه بیشتر به این ارتباط ها سوق دهد.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، آلرژی، ششمین علت اصلی بیماری مزمن در ایالات متحده است که منجر به هزینه های مراقبت های بهداشتی بیش از 18 میلیارد دلار در سال می شود.

علاوه بر این، CDC خاطرنشان می کند که بیش از 50 میلیون نفر در ایالات متحده آلرژی دارند. طبق آکادمی آلرژی و ایمونولوژی بالینی در سراسر اروپا حدود 150 میلیون نفر آلرژی دارند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که شرایط خاص آلرژی بر سلامت روان فرد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه که سال گذشته در « Medical News Today» به چاپ رسید نشان داد که آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک (اگزما) می‌تواند خطر ابتلای فرد به بیماری روانی را افزایش دهد.

محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در آلمان با همکاری محققان دیگر موسسات 1782 شرکت کننده را با هدف پیدا کردن ارتباط بین شرایط سلامت روان، مانند اضطراب و افسردگی و انواع مختلف آلرژی، مورد مطالعه قرار دادند.

شرکت کنندگان در این مطالعه بین 39 تا 88 سال با میانگین سن 61 سال بودند که همه آنها در منطقه آگسبورگ آلمان زندگی می کردند.

آلرژی های نوع 1 باعث ایجاد واکنش سریع می شوند و می توانند نشانه هایی از اگزما و تب یونجه با شدت های مختلف را داشته باشند.

آلرژی فصلی با اضطراب مرتبط است

در این مطالعه، محققان براساس نوع آلرژی، افراد را به چهار گروه متمایز allergy-free، آلرژی مربوط به فصل (مانند گرده افشانی)، آلرژی چندساله(مانند حساسیت به موهای حیوانی) و آلرژی های دیگر، از جمله آلرژی به مواد غذایی و نیش حشرات دسته بندی کردند.

در مجموع، 27.4٪ از افراد اعلام کردند که حساسیت دارند. به طور خاص، 7.7٪ از شرکت کنندگان آلرژی چند ساله، 6.1٪ آلرژی فصلی و 13.6٪ آلرژی های نوع دیگر داشتند.

محققان پس از پرسش از شرکت کنندگان در مورد سلامت روان، با تمرکز بر نشانه افسردگی، اختلالات اضطراب عمومی و استرس، نتیجه گرفتند که افراد مبتلا به اضطراب عمومی نیز آلرژی فصلی دارند.

این ارتباط در افراد مبتلا به آلرژی چند ساله وجود ندارد. با این حال، این مطالعه نشان داد افرادی با آلرژی سالانه افسردگی بیشتری دارند.

هنوز معلوم نیست که چرا بین اضطراب و آلرژی فصلی رابطه مثبت و بین وضعیت سلامت روان و آلرژی‌های چند ساله رابطه منفی وجود دارد.

برای بررسی ارتباط اینکه آیا آلرژی‌های خاص باعث افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات سلامت روان می شوند یا برعکس باید مطالعات بیشتری انجام دهند.

محدودیت های مطالعه و اهداف آینده

محققان اظهار کردند در حالی که این تحقیق به برخی عوامل بالقوه تغییر دهنده مانند سن، جنس بیولوژیکی، وضعیت سیگار کشیدن و وجود هر گونه خواسته های ارثی برای واکنش های آلرژیک توجه داشته است گروه مورد مطالعه نماینده سنین مختلف نیست.

«کاترینا هارتر» یکی از نویسندگان این مقاله اظهار کرد که سن متوسط گروه مورد مطالعه 61 سال بوده که نشان می دهد افراد جوان در آن حضور ندارند. گزارش های بدست آمده از اطلاعات شخص جمع آوری شده اما نمونه‌های خون از همه شرکت کنندگان در دست است و قصد داریم این موضوع را به طورعلمی تأیید کنیم.

به رغم این محدودیت‌ها، نویسندگان مطالعه تأکید می‌کنند که یافته‌های آنها نوعی از ارتباط بین آلرژی‌های فصلی و تجربه اضطراب را تایید و پزشکان باید به این مساله توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007070

وب گردی

وب گردی