هیاهویی برای هیچ

سردمداران آمریکایی برای ادامه‌دار کردن جنگ تجاری با چینی ها،شرکت هواوی را به لیست سیاه وارد و برای انجام فعالیت های این شرکت محدودیت هایی را ایجاد کرده اند؛ درحالی که میزان استفاده آمریکایی ها از محصولات هواوی تنها 1 درصد است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وزارت بازرگانی ایالات متحده شرکت هواوی را به لیست سیاه وارد کرده که در آن شرکت‌های آمریکایی از خرید قطعات و اجزای این شرکت منع می شوند.

با توجه به آمارهای به دست آمده از میزان استفاده از محصولات این کشور در آمریکا می‌توان دریافت که این اقدام دولت ترامپ تنها سیاسی کاری بوده و واشنگتن برای ایجاد تنش با پکن دست به چنین اقداماتی می‌زند.

همزمان با این که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تجارت خود را با چین محدود کرد؛ بسیاری از شرکت‌ها گرفتار این آتش شدند. ترامپ به این بهانه که هواوی با استفاده از توسعه تکنولوژی 5G قادر به جاسوسی در آمریکا خواهد بود دست به این اقدام زد.

هیئت مدیره مالی این شرکت نیز ماه دسامبر به دلیل تحریم های تجاری ناعادلانه این کشور در رابطه با ایران، در کانادا تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است.

ترامپ از متحدان خود نیز خواست تا هیچ‌گونه قراردادهای ارتباطات مخابراتی با این شرکت نداشته باشند و در این راستا برخی از کشورها با آمریکا همراهی داشتند.

شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت دسترسی به نرم افزار و برنامه‌های کاربردی را برای محصولات هواوی محدود کرده اند. برای مثال در گوگل برنامه‌های ضروری مانند Gmail، Google Maps و YouTube برای هواوی قطع است.

بر اساس نظرسنجی‌های جهانی اروپایی‌ها با نرخ بسیار بالاتری از گوشی‌های هوشمند هواوی نسبت به آمریکایی ها استفاده می کنند. در آمریکا تنها 1 درصد از گوشی های هواوی استفاده می‌شود در حالی که تقریبا از هر 5 نفر یکی در اسپانیا و از هر چهار نفر یک تن در ایتالیا از گوشی های هواوی استفاده می کنند.

همه این آمار و ارقام نشان می دهد که رئیس جمهور نامتعادل آمریکا با بهانه تراشی به دنبال روشن کردن آتش جنگ با کشورهای مختلف است. در اینفوگرافی زیر درصد استفاده از این گوشی‌ها برای کشورهای مختلف نشان داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007075

وب گردی

وب گردی