جوانان در کنار مدیران باسابقه کسب و کار را تجربه کنند

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: مدیران جوان باید در کنار مدیران کارآمد و باسابقه در راس امور قرار گیرند تا کارایی بهتری داشته باشند.

لطف الله بستانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانیه مقام معظم رهبری با دانشجویان، گفت: ایشان در این دیدار بر به‌کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی تاکید کردند و از مسئولان خواستند که از ظرفیت جوان و نخبگان بیشتر استفاده شود.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: البته باید به این موضوع توجه داشت که جوانان اوایل انقلاب را با جوانان امروز نمی‌توان مقایسه کرد، جوانان نسل اول انقلاب پختگی بیشتری نسبت به نسل‌های بعدی انقلاب داشتند.

وی با تاکید بر اینکه منکر استفاده از تخصص و توان جوانان نیستیم، تصریح کرد: ما موافق به‌دست‌گیری امور کشور توسط جوانان و نخبگان دانشگاهی هستیم؛ اما صرفا استفاده از لفظ جوانی کفایت نمی‌کند، مدیران جوان باید در کنار مدیران کارآمد و باسابقه در راس امور قرار گیرند تا کارآرایی بهتری داشته باشند.

بستانی ابراز کرد: اگر مدیران با تجربه به صورت کامل کنار گذاشته شده و جوانان به صورت افراطی به کار گرفته شوند، قطعا کشور با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. نکته‌ای که از صحبت‌های رهبری نیز مشخص است و از نگاه برخی صاحب‌نظران پنهان مانده است، هدف ایشان است و رهبری معتقد است که جوانان اول در کنار مدیران باسابقه کار و کسب تجربه کنند و بعد وارد بازار کار شوند.

این فعال دانشجویی تجربه در کنار تخصص را رمز موفقیت مدیریتی دانست و گفت: بسیاری از جوانان به اشتباه برداشت کردند که رهبری فرموده‌اند ما باید وارد عرصه‌های اجرایی کشور شویم؛ اما مقام معظم رهبری نظرشان این بود که جوانان در کنار مدیران باسابقه به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که جوانان تحصیل‌کرده به کار گرفته شوند، از خروج نخبگان به خارج از کشور نیز جلوگیری خواهد شد و ظرفیت‌های شناور کشور در داخل جذب و حفظ می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007107

وب گردی

وب گردی