برای مبارزه با مفسدان اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم

دادستان تهران گفت: مفسدان اقتصادی بدانند که ما به عنوان خط مقدم مبارزه هیچ خط قرمزی را برای خود متصور نیستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عصر دیروز و پس از بازدید سرزده دادستان تهران از دادسرای پولی و بانکی، جلسه‌ای با حضور جانشین سرپرست این دادسرا، بازپرسان و دادیاران برگزار شد.

علی القاصی مهر دادستان تهران در این جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران قضایی و اداری در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: کار در مجموعه دادسرا بسیار حساس و پر زحمت است، البته با روحیه جهادی شما قضات و کارکنان امیدوارم از سدّ تمام موانع مبارزه با فسادخواهیم گذشت.

وی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که نقش قضات ما در احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال به مراتب بیشتر از نقشی است که دیگر قضات دارند، چرا که سنگ بنای مبارزه با مفاسد اقتصادی در دادسرا تشکیل می‌شود و تصمیمات دیگر مراجع قضایی بر پایه همین تحقیقاتی است که در شعب دادسرا انجام می‌­شود و این امر اهمیت دادسرا و تحقیقات شعب را چند برابر می‌­کند.

دادستان تهران افزود: امروز چشم امید مردم در مبارزه با فساد به قوه قضائیه است و مفسدان اقتصادی بدانند که ما به عنوان خط مقدم مبارزه هیچ خط قرمزی را برای خود متصور نیستیم و هیچ حاشیه امن یا ملاحظه‌ای در این مبارزه برای مفسدان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دادسرای تهران تمام‌قد در آرایش جنگی برای مبارزه با فساد است و به یاری خداوند در این امر موفق خواهیم بود.

علی القاصی مهر افزود: هنر قاضی مدیریت پروژه و انجام تحقیقات آن، در زمان مناسب است که بتواند زوایای پرونده را خوب بررسی کند و دلایل و مستندات را با حساسیت دنبال کند و بر همین اساس ما قصد داریم پرونده‌­های فساد اقتصادی را در تمام مراحل رسیدگی رصد و پیگیری کنیم تا در زمان مناسب به نتیجه مطلوب برسند، لذا دادستانی در این موارد بی طرف نخواهد بود و قطعاً مطالبه گر حقوق بیت المال و مردم است.

دادستان تهران همچنین از حجم بالای پرونده­‌های مطروح در دادسرا انتقاد و تصریح کرد که با مدیریت پرونده‌ها همراه با سرعت و دقت مضاعف نسبت به احقاق حقوق اقدام شود، چرا که به نتیجه رسیدن این پرونده­‌ها در زمان مناسب باعث مبارزه موثر در فساد اقتصادی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برخورد با فساد هزینه دارد، به خصوص در جایی­ که طرف مقابل آن صاحبان ثروت و قدرت باشند، لذا دادستانی در این گونه موارد با جدیت و قاطعیت فرد مفسد و مرتبط با کانال‌های قدرت را به تیغ عدالت خواهد سپرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن انتقاد از مراجعی که مخاطب قوه قضائیه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در صورتی که ارسال نتیجه استعلام از نهاد‌ها و مراجع مختلفی که مخاطب دستگاه قضایی قرار می‌گیرند باعث اطاله دادرسی شود، باید منتظر احضار و پاسخگویی باشند.

وی افزود: ما در پیگیری مفاسد اقتصادی بسیار مصمم هستیم و از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت تسریع در مبارزه با فساد استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007119

وب گردی

وب گردی