امینی: نصب دستگاه کارت خوان در دفاتر وکلا نیازمند تصویب قانون است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: نصب کارت خوان در دفاتر وکلا نیازمند تصویب قانون بوده و انجام این کار در دفاتر اصناف دیگر هم باعث ایجاد شفافیت نشده و نیازمند یک آیین نامه قانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست خبری امروز که در کانون وکلای دادگستری برگزار شد در خصوص نصب کارت خوان در دفتر وکلا گفت: نصب کارت خوان در دفاتر وکلا نیازمند تصویب قانون بوده و انجام این کار در دفاتر اصناف دیگر هم باعث ایجاد شفافیت نشده و نیازمند یک آیین نامه قانونی است.

وی ادامه داد: در تعرفه‌های فعلی هزینه حق الوکاله ۳۰ هزار تومان تعیین شده که با واقعیت‌های امروز متناسب نیست.

رئیس کانون وکلای دادگستری درباره اقدام خبرنگاران جهت مورد سوال قرار دادن نجفی شهردار اسبق تهران که متهم به قتل است، اضافه کرد: رفتاری که با نجفی شد متناقض با اصول حاکم بر دادرسی بود. خبرنگار حق ندارد نقش پلیس و بازپرس را انجام دهد.

امینی گفت: خبرنگار اجازه ندارد یکی از آثار جرم که در این حادثه اسلحه بود را در دست گرفته و آن را پر و خالی کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری متذکر شد: متهم در ساعات ابتدای وقوع جرم حالت روحی و روانی مناسبی ندارد و ممکن است در شرایطی که دچار مشکلات روحی شده پاسخی به سوالات بدهد که بعدا علیه وی استفاده شود.

وی تصریح کرد: کانون های وکلا مورد هجمه هستند و انحصار جذب وکلا و گرفتن حق الوکاله های نجومی دو رمز تخریب کانون ها بوده است.

امینی در پایان درخصوص ظرفیت آزمون وکالت تاکید کرد: ظرفیت پذیرش وکیل طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تعیین می شود و نباید این حرفه با خیاطی و خبازی اشتباه گرفته شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1007127

وب گردی

وب گردی