پایان ماموریت دراگون

خدمه ایستگاه فضایی، سفینه باربری دراگون را در روز دوشنبه ۳ ژوئن جدا خواهند کرد و این سفینه در ساعت ۲۰:۵۶ وارد لایه‌های فشرده جو می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سفینه باربری دراگون بر اساس برنامه پیش‌بینی شده در ساعت ۲۱:۵۵ در ۳۲۵ کیلومتری جنوب غربی «لانگ بیچ» کالیفرنیا، در اقیانوس آرام فرود خواهد آمد سپس توسط کشتی «ان. ار. سی کوئست» (NRC Quest) بازیابی و جهت تحقیقات و تجزیه و تحلیل‌های لازم به آزمایشگاه منتقل خواهد شد.

دراگون بیش از ۱۹۰۰ کیلوگرم محموله مختلف از جمله نتایج کار و تحقیقات فضانوردان را به زمین می‌آورد که از جمله می‌توان به مواد حاصل از مطالعات واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر بی وزنی در آزمایشگاه کوچکی با عنوان جعبه علوم زیستی (Life Sciences Glovebox -LSG)، نتایج آزمایش رشد کریستال پروتئین (Biophysics-6)، آزمایش بیوسنتز جلبک آلگدر شرایط میکروگرانشی (MicroAlgae) و نتایج مطالعه ژن در فضا (Genes in Space-6) و نمونه‌های یخ زده در فریزر ویژه این ناو اشاره کرد.

همچنین دراگون تجهیزات فرسوده یا قدیمی که دیگر در ایستگاه فضایی به آن نیازی نیست از جمله دستگاه‌های تخلیه باتری (BCDU)، تجزیه و تحلیل کامپوننت هسته MCA) ORU # ۲)، واحد پمپاژ مجمع (PPA) و دو واحد کنترل کیفیت هوا را برای بررسی‌های فنی و علمی با خود به زمین خواهد آورد. بررسی فنی این دستگاه‌ها به کارشناسان اجازه می‌دهد برای آینده سامانه‌های قوی‌تری با کارآیی بیشتر بسازند.

لازم به یادآوری است که این سفینه که با کد (Dragon C113.2 -D1-19) شناخته می‌شود، آخرین فروند از ناوهای باربری دراگون بود که تنها یک بار به فضا رفته است و دیگر نمونه‌های این سفینه باربری، دو بار برای حمل بار و تجهیزات راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007152

وب گردی

وب گردی