جایگاه سوم تولید کیت ضد درد به ایران تعلق گرفت

محققان ایرانی موفق به تولید نوعی کیت ضد درد و ترمیم کننده بافت شدند. ایران با تلاش این محققان در جایگاه سوم تولید این محصول پس از آمریکا و آلمان قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این کیت با نام «اتوکین پی آر پی» با هزینه ای بسیار کمتر از نمونه های خارجی در داخل تولید می شود تا همگان قادر به استفاده از آن باشند. این کیت به صورت کاملا بومی توسط متخصصان ایرانی شرکت دانش بنیان نوآوران سلامت ارژنگ تولید شده است.

محمد حسین ارژنگیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره تولید این محصول بیان کرد: اتوکین تراپی برای درمان بیماری های مفصلی کاربرد دارد. این تکنیک درمانی دارای اثر ضد درد و تسکین بالایی است. فرآیند التهابی مزمن را متوقف می کند و از طول عمر درمانی بالایی برخودار است. در اکثر بیماران به ویژه آرتروز مفصل زانو و لگن بسیار موثر است. تولید این کیت منحصر به دو کشور آمریکا و آلمان بود اما با تلاش محققان کشورمان ،ایران جایگاه سوم تولید این محصول در جهان را به خود اختصاص داد.

وی به مزیت های این محصول نسبت به نمونه خارجی اشاره کرد و گفت: استفاده از لوله های شیشه ای صیقلی به جای سرنگ پلاستیکی در فرآیند خونگیری، انکوباسیون و استحصال فرآورده آزادسازی سیتوکین های خون را سرعت می بخشد و معایب وجود میکروپلاستیک را که نمونه های خارجی با آن درگیرند را از بین برده است.

ارژنگیان ادامه داد: همچنین همراه سازی متد پی آر پی در کنار اتوکین تراپی نیز دارای مزیت هایی است. بازسازی مفاصل در کنار کاهش درد به دلیل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مرحله نهایی درمان در این روش رخ می دهد. در حالیکه نمونه وارداتی صرفا درد را کاهش می دهد. همچنین هزینه پایین رقابتی کیت اتوکین در کنار اثربخشی بالای آن مزیت رقابتی برای محصول ایجاد کرده است.

وی در بخش بعدی درباره پی آر پی نیز توضیحاتی ارائه داد و ابراز کرد: پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی چیزی نیست جز حجمی از پلاسمای خود فرد که غلظت پلاکت آن بالاتر از حد پایه است. این فراورده طی یک فرآیند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می شود. به علت غنی بودن پی آر پی از پلاکت های حاوی فاکتورهای رشد و کارایی آنها در بهبودی بافت های آسیب دیده استفاده از پلاکت ها در ترمیم بافت های آسیب دیده و بهبود روندهای درمانی گوناگون متداول شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007160

وب گردی

وب گردی