زمان برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران اعلام شد

نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال 1398 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال 1395 با هدف تأیید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، آغاز شد.

در حال حاضر حدود 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای در 4 مرحله، صادر شده که گروه‌های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ‌التحصیلان گروه‌های پرستاری تا سال 1385، اعضای هیئت علمی و مسئولان فنی و پرستارانی بودند که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند.

بنابر آن است که به تدریج در مدت زمان 3 تا 4 سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند. با راه‌اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

در نیمه دوم امسال، اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار خواهد شد و فارغ‌التحصیلان جدید پرستاری و افرادی که نتوانسته‌اند دوره‌های بازآموزی خود را تکمیل کنند، باید در آزمون حضور پیدا کنند.

گفتنی است پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007162

وب گردی

وب گردی