تجهیزات آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات ارتقا می یابد/ استقرار 20 شرکت در مراکز رشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: نزدیک به 4 سال بود که مصاحبه دکتری در واحد علوم و تحقیقات انجام نمی شود؛ اما با تلاش های معاونت آموزشی واحد امسال مصاحبه های دکتری نیز در دانشگاه برگزار خواهد شد که اتفاقی خوب برای این واحد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات عصر روز گذشته 12 خردادماه در نشست صمیمی با دانشجویان به سوالات و مطالبات آن‌ها پاسخ داد.

مسعودی در ابتدای این نشست به اهمیت حل مشکلات دانشجویان اشاره و اظهار کرد: لازم است که مشکلات و چالش‌های دانشجویان در فضای عقلانی و منطقی شنیده شود و گامی رو به جلو در برای بهبود شرایط دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود.

وی با بیان اینکه پس از آذر ماه، حوادث تلخ و شیرینی در واحد علوم و تحقیقات رخ داد عنوان کرد: علاوه بر حادثه تلخ اتوبوس دانشجویان، مشکلاتی در راستای ثبت‌نام دانشجویان وجود داشت که امیدواریم در ترم پیش رو شرایط بهتری ازاین لحاظ برقرار باشد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به تشریح تاسیس مرکز نوآوری در این واحد دانشگاهی پرداخت و گفت: دو پیمان‌کار در این مرکز حضور یافته‌ و کار اجرایی خود را آغاز کرده‌اند؛ با اتمام کار این پیمان‌کاران شاهد تعداد زیادی رویداد استارتاپی در دانشگاه خواهیم بود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: این رویدادهای استارتاپی به ارتقاء سطح کیفی دانشگاه کمک های زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت مرکز رشد واحد گفت: در هفته جاری 20 شرکت در مرکز رشد مستقر می شوند که امیدواریم تا آخر سال این تعداد به 40 شرکت برسد.

مسعودی درباره ایمن سازی مسیر تردد وسایل نقلیه در دانشگاه تصریح کرد: طراحی مسیر حدود 3 هفته پیش تحویل دانشگاه داده شد؛ با توجه به این که پیمان کاران ملزم کرده بودیم که در راستای ایمن سازی مسیر تاییدیه پلیس راهور را باید داشته باشند، جلسه ای را با پلیس راهور برگزار کردیم تا هرچه زودتر تاییدیه را دریافت کنیم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان این که در ایمن سازی مسیر صرفا موضوع گاردریل مطرح نیست اذعان داشت: در برخی از نقاط لازم است به جای گاردریل از بلوک های بتونی استفاده شود و لذا ایمن سازی نیازمند طراحی های خاص و تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم بوفه های غذاخوری را در طول مسیرهای دانشگاه ایجاد کنیم که استفاده از آن ها برای دانشجویان راحت تر باشد؛ همچنین سلف دانشکده علوم پایه و علوم انسانی نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. طبق آخرین آمار حدود 400 غذا در طول روز میان بلوک های 2 و 3 سازمان مرکزی داده می شود.

مسعودی بیان کرد: برای اتوبوس های دانشگاه حدود 1 میلیارد تومان هزینه می شود و لذا هر چه قدر بتوانیم تردد را کاهش دهیم، در این هزینه صرفه جویی خواهیم کرد. به همین دلیل سلف های غذاخوری را در بلوک های 2 و 3 و دانشکده های علوم انسانی و علوم پایه راه ندازی خواهیم کرد تا مقداری از حجم تردد در دانشگاه کاسته شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تجهیز آزمایشگاه ها گفت: تا چند وقت پیش حدود 70 درصد تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه از کار افتاده بودند اما با حضور تیم جدید در آزمایشگاه ها، در 1 ماه گذشه تجهیزات و امکانات جدیدی وارد آزمایشگاه های دانشگاه شد که امیدواریم بتوانیم خدمات کیفی تری را به دانشجویان ارائه دهیم.

وی همچنین از برگزاری کلاس های ترم تابستانی در واحد و علوم تحقیقات خبر داد.

مسعودی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نزدیک به 4 سال بود که مصاحبه دکتری در واحد علوم و تحقیقات انجام نمی شد؛ اما با تلاش های معاونت آموزشی واحد امسال مصاحبه های دکتری نیز در دانشگاه برگزار خواهد شد که اتفاقی خوب برای واحد علوم و تحقیقات محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007163

وب گردی

وب گردی