تمهیدات شهرداری برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات شهرداری برای برگزاری سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز در نشست تشریح اقدامات انجام شده برای سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در محل بهشت زهرا تهران برگزار شد، گفت: امسال سومین سالی است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار شده و حدود ۳ ساعت قبل از افطار آغاز و تا نیم ساعت قبل از اذان مغرب هم ادامه دارد.

وی افزود: در سال گذشته دو ماه پس از مراسم ارتحال یک جلسات آسیب شناسی برگزار شد و همه مسئولان و روسای کارگروه ها حضور داشتند تا موضوعات مختلف مورد توجه قرار گرفت تا مشکلات احتمالی برای امسال مرتفع شود.

یزدانی گفت: مصوبه جلسات حکایت از تلاش برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم را داشت البته در شهرداری تهران در چنین مراسمی همیشه یک کار تیمی انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: جلسات متعددی برگزار شد و معاونت‌هایی که هر کدام مسؤولیتی به عهده داشتند شرح وظایف خود را مطلع شدند.

سازمان میادین میوه و تره بار موظف به تهیه ۸۰ هزار بسته پذیرایی شده یا سازمان زیباسازی مسئول هویت بخشی به سیمای بصری شهر تهران با موضوع سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شده است

وی تصریح کرد: ۱۳ منطقه در زمینه نگهداشت در ۱۳ پهنه در محدوده حرم و اطراف آن انتخاب شدند و ۵ منطقه هم مسئول برپایی ایستگاه های پذیرایی شدند.

یزدانی گفت: ۴ منطقه شهرداری تهران هم مسؤولیت های دیگری نظیر آماده سازی مصلی، برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران را برعهده گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بیشتر اقدامات انجام شده در مراسم ارتحال با محوریت سازمان بهشت زهرا، شهرداری حرم امام و شهرداری منطقه ۱۹ انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان پسماند، سازمان آتش نشانی، سازمان زیباسازی و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار هر کدام مسئولیتی جداگانه به عهده گرفتند.

یزدانی گفت: برای مثال سازمان میادین میوه و تره بار موظف به تهیه ۸۰ هزار بسته پذیرایی شده یا سازمان زیباسازی مسئول هویت بخشی به سیمای بصری شهر تهران با موضوع سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار تعدادی ون و تاکسی در محوطه بهشت زهرا خبر داد و گفت: ۲۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به صورت دایمی و موقت در محل برگزاری مراسم استقرار یافته است.

وی از مفروش شدن محوطه ۲۰ هزار متری صحن های حرم مطهر اشاره کرد و گفت: ۷۰ هزار بسته پذیرایی هم از سوی سازمان بهشت زهرا تهیه و قرار است توزیع شود.

یزدانی گفت: از امشب پیش بینی شده که مردم به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم می‌روند و به همین دلیل مترو امشب در این بخش تا صبح فردا ارایه سرویس خواهد کرد.

۷۰ هزار بسته پذیرایی هم از سوی سازمان بهشت زهرا تهیه و قرار است توزیع شود

وی همچنین از فعالیت مرکز درمانی ۱۲ تختخوابی در کنار حرم مطهر خبر داد و گفت: ۱۲ دستگاه آمبولانس شرکت شهر سالم هم در روز مراسم در محل حرم مستقر خواهند شد.

یزدانی به استقرار خودرو فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال اشاره کرد و گفت: بحث نور و آب و برق به خوبی تأمین شده است و همه پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران هم در بحث انضباط شهری با همکاری پلیس پیشگیری ناجا فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بسیج شهرداری تهران مسئولیت برپایی ۵۰ ایستگاه راهنمای زائر را داشته و همچنین در توزیع بسته های افطاری نقش آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007169

وب گردی

وب گردی