قطع 128 هزار و 816 سیم کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغی

تاکنون 128 هزار و 816 سیم کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغی و ایجاد مزاحمت برای مشترکان قطع شده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا امروز سیزدهم خردادماه 98 تعداد 128 هزار و 816 سیم کارت شخصی تاکنون به دلیل سوء استفاده از این امکان برای ارسال پیامک انبوه و ایجاد مزاحمت برای مشترکان موبایل قطع شده است.

روند قطع سیم‌کارت شخصی که اقدام به ارسال پیامک تبلیغی می‌کنند همچنان رو به افزایش است؛ تا نهم دی ماه 97 تعداد 62 هزار و 481 سیم کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک انبوه قطع شده بود.

پیش از این مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفته بود: سیم‌کارت‌های شخصی که تعداد 100 یا 200 پیامک را ارسال کنند در حکم ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم تلقی شده و بدون نیاز به شکایت مشترکان و بدون توجه به محتوای پیامک توسط رگولاتوری قطع می شوند.

به استناد آمار رگولاتوری در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه 93 میلیون نفر و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 113 درصد است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت های شخصی ارسال‌کننده پیامک انبوه تبلیغاتی، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده می‌کند. در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده که سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی شناسایی می‌شوند. بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده می‌شود و سرویس دیگری روی آنها فعال نیست. از این رو بر مبنای حجم زیادی از پیامک که ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها شماره‌های متخلف را به رگولاتوری گزارش می کنند.

از آنجا که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، تخلف محسوب می شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع این سرویس اقدام می‌کند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (*۸۰۰#) قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، ارزش افزوده و تبلیغ از خط شخصی را درخواست کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007199

وب گردی

وب گردی