افراد ارزشی و انقلابی، از مشکلات نمی هراسند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز و واحد کرج مشکلات موجود در جامعه و دانشگاه را با عزمی انقلابی و مدیریت جهادی قابل حل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز و واحد کرج که در جلسه شورای استان البرز با حضور دکتر سیدمحمدمهدی طهرانچی رئیس، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر صادق رزاقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز، روسای واحدهای دانشگاهی استان البرز، هیأت رئیسه واحد کرج و برخی از مسئولین فرهنگی استان البرز سخن می گفت؛ وجود برخی مشکلات در سطح جامعه و دانشگاه را غیرقابل انکار نامید و گفت: وجود مشکلات هیچ گاه نقطه پایان کار نیست و امری نیست که موجب هراس و نگرانی نیروهای ارزشمند انقلابی باشد.

وی با اشاره به گوشه ای از خاطرات خود از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: کسانی که با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و پیروز شدند، امروز نیز در جبهه های مختلف در مسائل موجود جامعه، شجاعانه و متعهدانه عمل کرده و مشکلات را از سر راه بر می دارند.

رئیس واحد کرج با اشاره به میزان بالای توانمندی انسانی، علمی، منابع و سیستماتیک در این دانشگاه ابراز امیدواری کرد به فضل خداوند و به حول و قوه الهی این دانشگاه بیش از پیش به کسب افتخارات در صحنه های مختلف خواهد پرداخت.

برهانی فر با اشاره به آخرین آمار منتشر شده از سوی سایماگو، کسب رتبه سوم در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور توسط واحد کرج را به استادان، کارکنان و دانشجویان پرتلاش این دانشگاه تبریک گفت و افزود: واحد کرج همچنین بر طبق همین رتبه بندی جهانی در جایگاه 43 کشور در بین دانشگاه های معتبر ایران اعم از آزاد اسلامی و دولتی قرار دارد که این خود برگ زرین دیگری بر افتخارات این دانشگاه افزوده است.

رئیس واحد کرج در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از دکتر طهرانچی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در تمامی صحنه های خدمت، به نقش پررنگ این دانشگاه در امدادرسانی و حمایت از هموطنان آسیب دیده از سیل اخیر در کشور اشاره کرد و این نقش را نقشی فرهنگی، اجتماعی و انسانی برشمرد.

وی همچنین با مروری بر تحولات و تغییرات فرهنگی چشمگیر در واحد کرج، به برخی مشکلات در اخذ مجوز رشته های جدید به دلیل وجود تفاوت ها میان معیارهای دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم اشاره کرد وگفت: فلسفه وجودی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس یک نهاد انقلابی است و لذا شایسته است که مجموع علمکرد مثبت و روبه جلوی این دانشگاه در نظر گرفته شود و میزان سنجش عملکرد آن نیز براساس معیارهای انقلابی صورت گیرد و برای ارزیابی کلی عملکرد آن، تنها به استانداردهای تعریف شده وزارت علوم اکتفا نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به نقش پررنگ دانش آموختگان و تحصیل کردگان دانشگاه آزاد اسلامی در رده های کلان تصمیم گیری کشور، این امر را مایه خرسندی و مباهات عنوان کرد و گفت: امیدواریم با بهره گیری از علقه و عرق این عزیزان به دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت های لازم از این نهاد بزرگ علمی و فرهنگی در کشور به منظور استوارسازی آسانتر برخی اهداف دانشگاه بر مدار قانون صورت گیرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از عملکرد دکتر طهرانچی در مباحث آمایش سرزمین و قطبی سازی استان‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی ابراز امیدواری کرد: با توانمندی بسیار چشمگیر استادان و دانشجویان این دانشگاه بتوان اسناد توسعه آتی کشور را پایه ریزی کرد و در قالب اسناد بالادستی برای حصول گام های رو به جلو و موثر در سطح مسائل کلان کشور اعم از علمی، اقتصادی، صنعتی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی ارائه نمود.

در پایان جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حاضرین با اقامه نماز جماعت در مسجد پیامبر اکرم(ص) واحد کرج در مراسم ضیافت افطار شرکت کردند.

کد خبر: 1007209

وب گردی

وب گردی