حرکت در راستای فرهنگ اسلامی در دانشگاه  نهادینه شود

رئیس دبیرخانه هیات امنای استان هرمزگان اشاعه فرهنگ دینی در جامعه را از وظایف دانشگاه برشمرد و گفت: برنامه های دانشگاه باید در راستای فرهنگ اسلامی تدوین و برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، محسن دهقانی در مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، فرهنگ اسلامی را اساس و بنیان حرکت های علمی قلمداد کرد و گفت: تهذیب نفس و تزکیه، باعث تعهد اخلاقی می شود و علم بدون تعهد و تزکیه گاهی صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد می سازد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس، فراهم بودن بستر لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی را حاصل تلاش و برنامه ریزی کلان دانشگاه دانست و افزود: ترویج ارزش های اسلامی و فرهنگ سازی اصول دینی و مذهبی در بین جوانان می تواند توسعه همه جانبه را در حوزه های دیگر فراهم سازد که این مهم باید مورد توجه ویژه دست اندرکاران فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای تحریف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی متذکر شد، دشمن همیشه برای نفوذ در ذهن و قلب جوانان، می خواهد فرهنگ و هویت آنان را تخریب و سپس اقدام به شخصیت سازی جدید به سبک غربی نماید.

دهقانی با تاکید بر حفظ ارزش های اسلامی خواست تا بانیان فرهنگی با نگاهی مضاعف به مفهوم فرهنگ اسلامی و ترویج اندیشه های دینی و ولایی، جامعه را به سمت قله های بالندگی هدایت کرده و افق های روشنی را برای آینده جوانان در این حوزه ترسیم نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس نیز در این مراسم با تجلیل از فعالان حوزه فرهنگی به تشریح گزارش این برنامه پرداخت و گفت: کسب موفقیت های بزرگ در حوزه فرهنگی نشان از تلاش و کوشش همکاران دانشگاهی دارد.

سعید مرادپور یادآور شد امروز سبک و سیاق دشمنان برای نابودی اسلام تغییر کرده و اگر در مقابل این دسیسه ها هوشیار عمل نکنیم دشمن به اهداف خود نزدیک خواهد شد.

وی گفت:دغدغه های فرهنگی امروز به عنوان اصلی ترین مساله در جامعه جاریست و باید با ایمانی راسخ و پشتکاری مضاعف با تکیه بر ارزش های دینی و اخلاقی گام های هر چمد کوچک برای خدمت به اسلام و مسلمین برداریم.

در پایان این مراسم نیز از فعالان عرصه فرهنگی دانشگاه نیز تجلیل شد.

کد خبر: 1007215

وب گردی

وب گردی