طهرانچی: تجدید میثاق با آرمان‏‌های امام خمینی(ره) پاسخی قاطع به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی از دانشگاهیان این دانشگاه برای حضور گسترده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور گسترده در مراسم سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان قیام 15 خرداد دعوت کرد.

در ابتدای پیام دکتر طهرانچی آمده است: نهضت انقلاب اسلامی با پیروی از نهضت حسینی و به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، با پایمردی، شجاعت، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و صدق گفتار پیر جماران، مردم گرفتار در تاریکی را به سمت روشنایی هدایت کرد و حاصل این حمیت، رهایی ملت از رژیمی دست‌نشانده و آلوده به ظلم و فساد بود. چهاردهم خرداد یادآور مجاهدت‏‌های خمینی ‏کبیر و یاران باوفایی است که در مکتب حضرت اباعبدالله حسین(ع) حق‌طلبی و آزادگی آموختند و در راه مبارزه با ظلم و فساد به آن عمل کردند. چهاردهم خرداد روز تجدید میثاق با آرمان‌‏های معمار کبیر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از خون شهیدان است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی‌‏تردید در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، قیام 15 خرداد سال 1342، نقطه عطفی در بسط و تعمیق نهضت امام خمینی(ره) با خیزش مردمی داشت و خون شهیدان این واقعه، موجب سیرابی نهال نوپای این انقلاب شد و تجلی این اراده در قامت نظام جمهوری اسلامی ایران نمایان شد.مسلماً مهم‌ترین عنصر پیروزی نهضت انقلاب اسلامی که بزرگ‌ترین سرمایه آن به شمار می‏‌آید، مردمی بودن و تکیه بر نقش مردم در تعیین سرنوشت خود است که امام خمینی(ره) با تکیه بر همین پشتوانه و آموزه‌های اسلامی، مقابل رژیم تا دندان مسلح و حمایت‌ شده از سوی قدرت‌های بزرگ ایستادگی کردند و زمینه انحلال آن را فراهم آوردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این پیام تاکید کرد: امروز نیز، هدایت داهیانه و حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌‏ای (مدظله العالی) موجب تعمیق این پشتوانه مردمی و تداوم راه امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران شده‏ و ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و مؤثر شناخته می‌شود، به طوری که آرمان‏‌های نظام اسلامی به پشتوانه حمایت‏‌های مردمی‌اش به عنوان چراغی هدایت‏گر در دل‌های سایر ملت‌‏های آزادی‌خواه جهان نفوذ کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی که برخی ملت‌ها درگیر زیاده‌خواهی قدرت‏‌های بزرگ استکباری و توطئه‌‏های رژیم صهیونیستی شده‌‏اند، ایران اسلامی از امنیت و آرامشی کم‌‏نظیر برخوردار است که به شکرانه این نعمت ارزشمند، ضرورت دارد جامعه دانشگاهی به نقش خود در ادای دین به آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کرده و در دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی، جبران کاستی‏‌ها و تقویت توان علمی و تضمین آینده کشور تلاشی مجدانه و اثربخش داشته باشد، زیرا امام خمینی(ره) منشاء تغییر و تحول در جامعه را جوانان و دانشگاهیان می‏‌دانستند.

طهرانچی در بخش دیگری از این پیام متذکر شد: در این میان، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند دوران انقلاب اسلامی افتخار دارد که با حمایت حضرت امام خمینی(ره) و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری در مسیر توسعه پایدار کشور، تحقق عدالت آموزشی و رفع نیازها و چالش‌های جامعه گام برمی‌‏دارد و در تلاش است در مسیر تحقق مطالبات مردمی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضوری اثربخش داشته باشد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان قیام 15 خرداد و عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت معظم امام راحل و مردم شریف ایران، از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‏‌خواهم همچون گذشته حضوری گسترده در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند و با ادای دین به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب، در جهت اعتلای عزت و بالندگی کشور عزیزمان حرکت کنند. مطمئناً تجدید میثاق با آرمان‏‌های امام خمینی(ره) پاسخی قاطع به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007222

وب گردی

وب گردی