ارسال موشک از استرالیا به فضا

ناسا با یک استارت آپ استرالیایی قراردادی امضا کرده تا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴ موشک از مقر فضایی این کشور به آسمان بفرستد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سازمان فضایی آمریکا قصد دارد از شمال استرالیا موشک به فضا بفرستد. در همین راستا یک استارت آپ استرالیایی قراردادی با سازمان فضایی آمریکا امضا کرده است.

ناسا با استارت آپ Equatorial Launch Australia یا ELA همکاری می‌کند تا در ۲۰۲۰ میلادی ۴ موشک از مقر فضاییآرنهم در شمال این کشور به آسمان پرتاب کند.

این در حالی است که ناسا تا به حال از یک مقر فضایی تجاری در هیچ نقطه از جهان موشک به آسمان پرتاب نکرده است. تصمیم این سازمان برای همکاری با ELA به عنوان بخشی از پروژه جهانی سازی صنعت فضایی قلمداد می‌شود.

استارت آپ ELA در سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف تأمین مقری برای پرتاب موشک به آسمان تأسیس شده است.

پس از اعلام این خبر کارن اندروز وزیر صنعت، علم و فناوری استرالیا اعلام کرد تا ۵ سال دیگر توریست‌های فضایی از جنوب استرالیا به فضا پرواز می‌کنند.

او همچنین به رسانه‌های خبری اعلام کرده مشغول مذاکره با شرکت ویرجین گالاکتیک است تا شهر آدلاید را به یک مرکز توریسم فضایی تبدیل کنند.

به گفته اندروز استرالیا برای این منظور مسافرانی از چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا را هدف گرفته است.

او در این باره افزود: ما به توسعه صنعت فضایی در استرالیا علاقه بسیاری داریم و از هم اکنون با شرکت‌های بزرگ این زمینه در نیم کره شمالی زمین و به خصوص در آمریکا مذاکراتی انجام داده ایم. این شرکت‌ها قصد دارند افراد به سفرهای فضایی ببرند.

در حال حاضر صنعت فضایی استرالیا حدود ۳.۹ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است اما سازمان فضایی این کشور قصد دارد طی ۱۰ سال آتی ارزش آن را به ۱۲ میلیارد دلار برساند.

هنوز مبلغ این قرارداد فاش نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007228

وب گردی

وب گردی