اجرای اقتصاد مقاومتی، وابستگی‌ها به خارج را قطع می‌کند

مسئول اقتصاد مقاومتی قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیای استان آذربایجان‌شرقی گفت: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، امروز وابستگی‌ها به خارج از کشور قطع شده بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهر، به همت تشکل‌های فعال بسیج و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهر ظهر امروز نشست تخصصی دانشگاهیان با محور بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

مسئول اقتصاد مقاومتی قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیای آذربایجان‌شرقی در این نشست بر ضرورت تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: همه باید در این راستا تلاش کنیم و نقش دانشگاهیان در ترویج و تبیین اندیشه‌های آن اندیشمند فرزانه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

علی مشایخی، اندیشه‌های حضرت امام(ره) را الگوی عملی برای پیشرفت و توسعه کشور در راستای تفکر انقلابی و مدیریت جهادی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امروز در جامعه عده‌ای تلاش دارند با ایجاد فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی، مردم را از اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب دلسرد کنند.

مسئول اقتصاد مقاومتی قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیای آذربایجان‌شرقی، راه امام و انقلاب را تبعیت از ولایت و رهبری عنوان کرد و توضیح داد: امیدواریم با تلاش مضاعف و همراهی و همفکری اندیشمندان و نخبگان علمی و فرهنگی به‌خصوص دانشگاهیان گام‌های عملی برای منویات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب اسلامی برداریم.

مشایخی، اقتصاد مقاومتی، تفکر انقلابی و حمایت از تولیدات بومی با تکیه بر توانمندی‌های جوانان و نخبگان را گامی عملی در راستای برون‌رفت از وضعیت فعلی عنوان کرد و متذکر شد: متأسفانه عده‌ای غرب‌زده تلاش دارند با ترویج فرهنگی غربی، روحیه انقلابی ملت ایران را در مواجهه با استکبار جهانی کمرنگ کنند که قطعاً موفق نخواهند شد.

وی یادآور شد: اگر امروز در اقتصاد مشکل داریم به‌دلیل این است که در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای مؤثری انجام نشده و اگر واقعاً به این امر اهتمام ویژه می‌شد قطعاً خیلی از وابستگی‌ها به خارج از کشور قطع شده بود.

مسئول اقتصاد مقاومتی قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: همچنان که در صنایع‌دفاعی، تکنولوژی و فناوری‌های نوین دانشمندان جوان ما پیشقدم هستند؛ نتیجه تفکر انقلابی و بسیجی جوانان نخبه هستند که با مدیریت جهادی در این حوزه موفق شده‌اند و اگر در سایر حوزه‌ها نیز به تفکر جهادی توجه ویژه می‌شد شاهد مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی نبودیم.

مشایخی بر ضرورت توجه به ابتکار عمل، خلاقیت جوانان و میدان‌دادن به آنان تأکید و ابراز امیدواری کرد که با وحدت، همدلی و تکیه بر توانمندی‌های جوانان بتوانیم گرهی از مشکلات اقتصادی برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این نشست انقلاب اسلامی را مدیون رهبری عالمانه و اندیشمندانه حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد.

علی سلیمی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم با راهکارهای مناسب و عملی، افکار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) را برای جوانانی که دوران انقلاب اسلامی را تجربه نکرده‌اند به نحو شایسته منتقل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007248

وب گردی

وب گردی