انحراف برخی مسئولان از آرمانهای امام(ره) به دلیل حذف مردم است

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: برخی از مسئولان مردم را حذف کردند یا حضورشان را به حداقل رسانده و به آنها بی مهری کردند.

داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تقابل اندیشه برخی از مسئولان با سیره امام خمینی(ره) گفت: بخشی از کسانی که در طول عمر انقلاب اسلامی مسئولیت گرفتند به جای آنکه به نسخه اصلی انقلاب و اندیشه های امام(ره) رجوع کنند برداشت های خودشان را اعمال و بر همان اساس حرکت کردند. اینکه چقدر این اندیشه چه قدر مطابق با نسخه های انقلاب و امام خمینی(ره) بوده جای سوال دارد. اتفاقا اگر مشکلات کشور را ریشه یابی کنید به همین مسئله بر می‌‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر از امام (ره) بپرسیم که نکات برجسته تفکر شما چیست خواهند گفت حضور حداکثری مردم و پیاده کردن اسلام ناب در حکومت، اما در عمل می بینید برخی از مسئولان مردم را حذف کردند یا حضورشان را به حداقل رساندند و به آنها بی مهری کردند. چنین موضوعی در جریان های سیاسی وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: در صورتی که امام(ره) انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و انقلاب فرهنگی را به همراه مردم انجام دادند. اما عده ای گفتند فقط ما می فهمیم و اگر بخواهیم از مردم رأی می گیریم و اگر آنها رأی ندهند برخورد دیگری خواهیم داشت.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: در کشور مسئولانی داریم که حرف خودشان را می زنند. وقتی به مبانی اسلام نگاه می‌کنیم خلاف حرف آنها ثابت می شود. به طور مثال در دوران مختلف حرف های متناقضی زده شده، از تقابل دین و آزادی تا مسئله اسلام رحمانی طی سال های اخیر مطرح شده و هر کسی حرف خودش را زده است. باید دید اسلام چه می گوید نظر آن فرد ملاک نیست.

وی با اشاره به رفتار امام خمینی(ره) در خصوص اجرای احکام اسلامی درباره رفتار مسئولان کشور در مواجهه با سیره بنیان گذار انقلاب اسلامی گفت: اجرای احکام اسلام ناب سیره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده ولی مسئولان ما چون از زاویه خودشان به این مسئله نگاه می کنند حاضر نیستند به نسخ اصلی رجوع کنند چون برای خودشان دردسر دارد و باید از راحت طلبی ها بگذرند. می گویند بهتر است بگوییم انقلابی هستیم و انقلاب هم همانی است که ما می گوییم.

گودرزی با تاکید بر مراقبت از هوای نفس در هنگامی که انسان مسئولیتی را به عهده می گیرد اظهار کرد: طبق سنت اهل بیت و سیره اسلام اگر از نفس مراقبت نکنیم به دنیا پرستی مبتلا می‌شویم که در نتیجه عاقبت خوشی نخواهیم داشت. همچنین باعث می شود روحیه اشرافی گری در ما رشد کند و ساده زیستی و مردم گرایی را کنار بگذاریم.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص مراقبت هایی که باید از انحراف مسئولان به عمل آید گفت: در گزینش مسئولان بیشتر مسائل جناحی مطرح است و در شایسته سالاری و شایسته گزینی مشکل داریم. به طور مثال اگر کسی از جناحی مسئولیتی را بر عهده گیرد تا زمانی که جناح مطبوعش حضور دارد کار خودش را انجام می‌دهد و با خود می‌گوید اگر روزی هم کنار رفتیم کار را به دیگری واگذار می‌کنم.

وی ادامه داد: با این اوصاف می‌توان ضعف ساختاری را هم به عواملی که باعث می شود تا مسئولی کنترل نشود و به مفسده کشانده شود اضافه کرد.

گودرزی در پایان اظهار کرد: مسئولان به صورت جدی نظارت مردمی و دستگاه های نظارتی دیگر را حس نمی کند و همین باعث می شود اگر مسئولی خودش نخواهد دست به فساد بزند اطرافیانش او را منحرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007258

وب گردی

وب گردی