پیام تبریک وزیر بهداشت به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فطر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی، عید سعید فطر را به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی، تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام بدین شرح است؛

الله اکبر و لله الحمد، الحمد لله على ما هدانا، و له الشکر على ما اولانا.

عالی جنابان وزرای محترم بهداشت کشورهای اسلامی

فرا رسیدن عید سعید فطر؛ موسم توفیق در عبادت و عبودیت را به شما و همه هم کیشان و مسلمانان عالم، صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم.

این روزها و ماه‌ های مبارک، هدیه الهی، نقطه عطف و نشانه ای است برای آدمیان که هر بار و هرسال، سفینه حیات و جهان پیرامون خود را به مدد نیروی ایمان و چراغ هدایت الهی و از مسیر اصلاح مستمر بسوی ساحل نجات، صلح و سلامت برسانند.

امسال در حالی به استقبال عید سعید فطر می رویم که کماکان، نظام سلطه و بدنبال آن تنشهای سیاسی و نظامی، عداوت و خشونت، تهدید و تحریم های تحمیلی، سلامت مردم را در گوشه و کنار این جهان تهدید می کند، در جهان اسلام نیز آرامش و سلامت و حیات مردم عزیز فلسطین، یمن، افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و بسیاری از ملل دیگر با بروز تنش ها و تحمیل جنگ ها تهدید می شود.

به نظر می رسد، در این اثنا، حداقل وظیفه و مسئولیت یکایک ما، محکوم کردن این منازعات بی حاصل و تهدیدها و رفتارهای خصمانه غیربشری و البته چاره جویی برای رهایی بشر از این مسیر بی سرانجام و بدفرجام است.

امروزه، صلح، «نهاد یک نظم بین المللی مبتنی بر عـدالت» اسـت و هر اندیشه ای و انجـام هـر عملـی کـه در تعارض با عدالت باشد، تهدید صلح و نقض آن خواهد بود و هم زمان، صلح در جهان بر تمامی ابعاد سلامت بعنوان یکی از اصلی ترین حقوق بشر، تاثیر محوری دارد.

به عنوان برادر شما و در جایگاه متولی سلامت در جمهوری اسلامی ایران، امید دارم با بهره گیری از فرصت نیک این ایام سعید، با گسترش همدلی و همکاری میان ملت های مسلمان، در جهت اصلاح، صلح و سلامت جوامع بشری، بویژه ملل مسلمان بکوشیم.

سعادت و سرافرازی جنابعالی و مردم شریف آن کشور را از پروردگار یگانه مسئلت دارم.

مِن اَفضَلِ النُّصحِ اَلاِشارةُ بِالصُّلحِ.

دکترسعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1007324

وب گردی

وب گردی