محصولات کشاورزی دانشگاه آزاد رودهن، تجاری‌سازی  می‌شود

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن گفت: درصددیم تا محصولات کشاورزی خود را به تجاری برسانیم و درآینده نزدیک، شرکت‌های مرکز رشد ما در جهت تجاری‌سازی این محصولات فعال خواهند شد که این امر منجر به درآمدزایی قابل توجه برای واحد رودهن می‌شود.

حسن شهرکی‌‌پور رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های مزرعه متعلق به این واحد دانشگاهی و حضور دانشجویان رشته کشاورزی در این مزرعه گفت: در مجموع 19 هکتار مساحت مزرعه متعلق به واحد رودهن است. این مزرعه شامل دو گلخانه فعال، 5 هکتار نهال انگور، مزرعه زیر کشت گل محمدی بوده همچنین زمینی را به مساحت سه هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده که مراحل اولیه کار صورت گرفته و در حال حاضر، دانشجویان ما در این دو گلخانه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: دانشجویان رشته کشاورزی واحد رودهن در این مزرعه مشغول به فعالیت هستند و به طور عملی بسیاری از امور مربوط به کشاورزی را می‌آموزند به این ترتیب علاوه بر کسب تجربه عملی در علم کشاورزی؛ زمینه شناخت گیاهان دارویی کاربردی که این گیاهان در درمان امراض مختلف مورد شناسایی قرار می‌‌گیرند برای این دانشجویان فراهم می‌شود.

شهرکی‌‌پور تاکید کرد: برنامه‌ای برای حضور مرتب دانشجویان رشته کشاورزی در واحد رودهن داریم تا از نزدیک در پرورش و کشت گیاهان حضور داشته باشند و علاوه بر کسب تجربه عملی از یک درآمدزایی و تخفیف شهریه دانشجویی هم بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن در ادامه درباره تاکید دکتر طهرانچی برای توجه بیشتر به رشته کشاورزی و ثمرات آن در تولید و خودکفایی ملی گفت: یکی از تحولات دانشگاه آزاد از زمان ریاست دکتر طهرانچی توجه بیشتر به رشته‌های کاربردی و علوم پایه بود تا دانشجو هم‌‌زمان بتواند به طور عملی مهارت‌های عمومی و کاربردی مختص این رشته‌ها را فراگیرد. در واحد رودهن هم مزرعه مختص به دانشگاه را به گونه ای فراهم کردیم تا دانشجویان بتوانند علاوه بر آموزش مبانی ابتدایی کشاورزی مهارت‌های لازم عملی در این رشته را هم بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به رشته کشاورزی توجه بیشتری شود قطعا گام بلندی در توسعه خودکفایی ملی و تولید بسیاری از محصولات مهم و اساسی کشور برداشتیم که این امر علاوه بر تلاش محققان علم کشاورزی نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان در جهت توسعه بیشتر این علم است.

شهرکی‌‌پور متذکر شد: درصددیم تا در مزرعه دانشگاه آزاد رودهن کشت گل محمدی و محصولات لازم و ضروری جامعه را وسعت دهیم. بدون تردید، تولید محصولات مصرفی مورد نیاز جامعه در این مزرعه کشاورزی جز اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن تصریح کرد: به زودی در مزرعه واحد رودهن یک بخشی را هم برای پرورش دام ایجاد می‌کنیم همچنین به دنبال ایجاد رشته دامپزشکی برای توسعه این امر در واحد دانشگاهی خود هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: درصددیم تا محصولات کشاورزی خود را به تجاری برسانیم و درآینده نزدیک، شرکت‌های مرکز رشد ما در جهت تجاری‌سازی این محصولات فعال خواهند شد که عملیاتی شدن این امر منجر به درآمدزایی قابل توجه برای واحد رودهن می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007382

وب گردی

وب گردی