دومین همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار برگزار می‌شود

دومین همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران و استانداری قم، نیمه دوم آبان ماه 98 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین همایش ملی سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران و استانداری قم نیمه دوم آبان ۹۸ برگزار می‌شود.

از جمله محورهای همایش می‌توان به شناسایی عوامل موثر در توسعه پایدار‌ از منظر سرمایه اجتماعی؛ بررسی ابعاد و مولفه‌های سرمایه‌های اجتماعی، توسعه پایدار از دیدگاه اسلام و فرهنگ ایرانی؛ سرمایه‌های اجتماعی و توسعه پایدار گردشگری؛ سرمایه‌های اجتماعی، توسعه سیاست‌های محیط زیستی پایدار و ارتقای رفتارهای مسئولانه محیط زیستی، سرمایه‌های اجتماعی و مدیریت بحران‌های طبیعی مثل زلزله، طوفان،بهمن و غیره؛ سلامت و امنیت اجتماعی در پرتو تعاملات سرمایه‌های اجتماعی و توسعه پایدار؛ شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها، موانع و چالش‌های موجود در زمینه سرمایه‌های اجتماعی و توسعه پایدار در ایران؛ پیوندهای عمومی و متقابل سرمایه‌های اجتماعی و ابعاد توسعه پایدار کارآفرینی، توسعه شهری و روستایی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و غیره اشاره کرد.

اهداف این همایش شامل بسترسازی جهت تحقیق و توسعه در زمینه سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار؛ کمک به سیاست‌گذاری‌های صحیح و مطلوب؛ جلب توجه صاب‌نظران، محققان و مسئولان نسبت به بازتعریف‌ وظایف؛ نهادهای مسئول در حوزه سرمایه‌های اجتماعی و توسعه پایدار؛ فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات کشورهای مختلف در خصوص سرمایه‌های اجتماعی توسعه آفرین و غیره است.

دانشجویان تا ۳۱ مرداد ۹۸ فرصت دارند تا مقالات خود را جهت داوری ارسال کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به scc.ut.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1007389

وب گردی

وب گردی