هستی دانشگاه های کشور، از آموزه های امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ها و علوم کشور امروز خود را مرهون حضرت امام(ره) می دانند؛ در واقع هستی دانشگاه از آموزه های امام خمینی(ره) نشأت گرفته است.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور در پیشبرد آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی اظهار کرد: بدون شک ویژگی اصلی دهه سوم انقلاب اسلامی با زعامت مقام معظم رهبری، اتکا به پیشران علم و فناوری به عنوان عنصر اقتدار آفرین و عزت آفرین بوده است.

وی افزود: اگر امروز جبهه مقاومت به موفقیت ها و افتخارآفرینی های خود می بالد، ماحصل دانش تولیدی مستقل، بومی و رشد یافته، کشور ایران است که حیات و دوران گلخانه ای آن در زمان حضرت امام(ره) تولد یافته است.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه در اوایل انقلاب اسلامی می توانست به بهانه این که برآمده از غرب است مورد تکفیر قرار بگیرد، اما امام خمینی(ره) دانشگاه ها را زنده نگه داشت و به آن هویت داد. این هویت بخشی تا جایی ادامه پیدا کرد که هم وزن با حوزه های علمیه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: هنر امام خمینی(ره) در راستای بازتعریف از نظام دانشگاهی و هویت بخشی به آن، موضوعی است که در دهه سوم انقلاب اسلامی همانند خورشیدی در آسمان درخشید.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه ها و علوم کشور امروز خود را مرهون حضرت امام(ره) می دانند؛ در واقع هستی دانشگاه از آموزه های امام خمینی(ره) نشأت گرفته است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1007397

وب گردی

وب گردی