اصلاح‌طلبان حاضر به محکوم‌کردن برخی هم‌فکران منحرف خود نیستند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت: اصلاح‌طلبان حاضر نیستند برخی هم‌فکران خود را که خارج از کشور به صراحت علیه نظام سخن می‌گویند یا داخل کشور در برابر آرمان‌های امام(ره) موضع می‌گیرند محکوم کنند.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد قرارگرفتن برخی مسئولان در برابر آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) گفت: در همه نهضت‌ها افرادی هستند که بعد از مدتی به مبانی انقلاب خود پشت می‌کنند، ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و برخی افراد انقلابی، اکنون از رویکرد گذشته‌ خود پشیمان هستند.

این استاد دانشگاه تهران درباره عواملی که باعث پشت کردن برخی از مسئولان به آرمان‌های انقلاب شده است افزود: علت این امر می‌تواند آلودگی‌های دنیا باشد، دلبستگی به منافع و تعلقات باعث می‌شود برخی از انسان‌های انقلابی سخنان گذشته‌ خود را فراموش کرده و به اهداف و مبانی انقلابی که برای آن زحمت کشیده‌اند پشت کنند، مثل برخی دانشجویان خط امام که حرکت حماسی و انقلابی را در واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انجام دادند؛ ولی با گذشت زمان ابراز پشیمانی کرده و از آمریکایی‌ها عذرخواهی کردند.

حسینی تصریح کرد: بازگشت از مبانی و اصول انقلاب به خاطر هوای نفس و دیدگاه‌هایی است که دستخوش تغییر می‌شود، البته در کنار این، ریزش‌ها و رویش‌هایی وجود دارد که باید به این موضوع هم توجه کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تهذیب نفس در روایات اهل بیت گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان فداکار و دلاوری داشتیم که بعد از جنگ به تدریج دچار استحاله شدند و به اسم کار اقتصادی و تجارت برای گذران زندگی چنان سرگرم و شیفته مادیات و ثروت‌اندوزی شدند که به کلی روحیه و نگاهی که داشتند تغییر کرد و روز به روز از گذشته پر افتخار خود فاصله گرفتند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: افرادی در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی زندان رفته و شکنجه شدند اما بعد از پیروزی انقلاب به دلیل دنیا‌طلبی، حسادت یا کینه‌توزی در برابر انقلاب و امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

حسینی با تأکید بر اینکه گاهی دیدگاه و نگرش برخی شخصیت‌ها در اثر القائات اطرافیان تغییر می‌کند خاطرنشان کرد: شخصی مانند مرحوم آیت‌الله منتظری که قائم مقام رهبری بود چنان تغییر کرد که امام(ره) خطاب به وی گفت «شما حرف‌های منافقین و لیبرال‌ها را تکرار می‌کنی» چون بعضی اطرافیان او با اندیشه امام(ره) زاویه داشتند، گزارش‌ها و تحلیل‌های جهت‌دار ارائه می‌کردند و در نهایت باعث شدند قائم مقام رهبری در برابر رهبر کبیر انقلاب قرار بگیرد و امام راحل پس از چند سال خون دل خوردن به عزل منتظری راضی شدند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: این روند همواره ادامه دارد و در کنار ریزش‌ها، رویش‌های قابل توجهی وجود دارد مثل جوانانی که پیشرفت‌های ایران اسلامی را رقم می‌زنند یا بزرگانی همچون سید حسن نصرالله و سید عبدالملک حوثی که از بعضی منسوبان و منصوبان امام(ره) به فکر و آرمان رهبر کبیر انقلاب نزدیک‌تر هستند!

وی با اشاره به قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی اظهار کرد: شخصی مثل نجفی که از اوایل انقلاب جزو مسئولان بوده در کمال ناباوری همسر دوم خود را به قتل رساند، این ماجرا نشان می‌دهد چه بسا مدیر ارشدی که در دولت‌های مختلف وزیر یا معاون رئیس جمهور بوده گرفتار تمایلات نفس و دچار لغزش می‌شود.

وی درباره اقدام اصلاح‌طلبان در ایجاد تشکیک نسبت به قتل محمدعلی نجفی گفت: نجفی به اقرار خود مرتکب قتل شده است؛ ولی برخی مذبوحانه می‌کوشند این موضوع را توجیه کنند؛ این افراد در واقع اخلاق و انسانیت را ذبح کردند. قتل میترا استاد توسط نجفی کار بیشرمانه‌ای بود که انسان تعجب می‌کند، افرادی چگونه با طرح مسائل حاشیه‌ای و جنگ روانی تلاش می‌کنند که اصل جنایت را دستمایه خواسته‌های سیاسی خود قرار دهند.

حسینی ادامه داد: زمانی که قتل یا جنایتی صورت می‌گیرد افراد باید با آن مرزبندی کنند نه اینکه به خاطر منافع حزبی و گروهی با وجود اعتراف خود فرد، بگویند عمدی نبوده است. در هر صورت فردی که چنین عملی انجام داده مجرم است و باید مجازات شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان در خصوص رویه اصلاح طلبان در مورد اشتباهات هم حزبی‌های خود ابراز کرد: معمولا رویه کارگزاران و اصلاح‌طلبان عدم مرزبندی با هم حزبی‌های خود بوده، حتی حاضر نیستند بعضی از هم‌فکران و هم‌طیفی‌های خود را که در خارج از کشور به صراحت علیه نظام سخن می‌گویند یا در داخل کشور در برابر آرمان‌های امام(ره) موضع می‌گیرند را محکوم کنند.

وی گفت: افرادی مثل تاجزاده معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات اصل نظام را زیر سوال می‌برند و می‌گویند چرا اصل ولایت فقیه وارد قانون اساسی شده است و جناح اصلاحات با چنین افرادی مرزبندی نمی‌کند و بعضاً چنین مواضع و رفتاری را توجیه یا تأیید هم می‌کند؛ البته این رویکرد به زیان آنها تمام خواهد شد چون مردم با ماهیت اصلاحات بهتر آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007421

وب گردی

وب گردی