حرکت ضعیف دانشگاه های کشور در راستای توجه به مشکلات جامعه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که حرکت دانشگاه های کشور در راستای حل مشکلات جامعه و شناسایی آن ها ضعیف و کند است.

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل آسیب های اجتماعی جامعه توسط دانشگاهیان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه این است که مشکلات موجود جامعه را حل و فصل کند.

وی افزود: امروز جامعه با مشکلاتی مواجه است؛ ابتدا بایستی این مشکلات بررسی و شناسایی شود و در مراحل بعدی، علل و عوامل به وجود آورنده این آسیب ها مورد تحلیل قرار بگیرد.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه همچنین وظیفه دارد راهکارهای حل این مشکلات را ارزیابی کند و آن را در اختیار مسئولان ذی ربط و دستگاه های اجرایی قرار دهد؛ در واقع می توان گفت که هیچ بخش و نهاد دیگری همانند بخش دانشگاهی نمی تواند در شناسایی و حل معضلات کشور نقش آفرینی کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری نیز در همین راستا است که دانشگاه باید نقش خود را در راستای حل مشکلات به خوبی ایفا کند؛ در واقع جامعه دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی باید وسط میدان باشد، برای هر مشکل طرح جدید ارائه دهد و تحقیق و پژوهش کرده باشد.

وی اذعان داشت: به عنوان مثال در حوزه اعتیاد و آسیب های ناشی از آن، مراکز علمی، پژوشگاه ها و دانشگاه ها می توانند با بررسی دقیق و ارائه راه حل های علمی تا حد بسیار زیادی در حل این معضل تاثیر گذار باشند. این راه حل ها باید در اختیار مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

کلانتری با بیان این که مطالبه مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی مطالبه به حقی است خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در تمامی کشورهای دنیا وظیفه شناسایی و ارائه راهکار برای حل مشکلات را بر عهده دارند و در کنار دستگاه های اجرایی در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر گذار هستند.

وی در پایان گفت: در ایران نیز دانشگاه ها رویکرد حل مسئله بودن را آغاز کرده اند اما متاسفانه این روند ضعیف است و به کندی پیش می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007436

وب گردی

وب گردی