همکاری واحد ایلخچی با خودروسازی سایپا در زمینه ساخت ربات صنعتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: قراردادی با گروه خودرو‌سازی سایپا برای ساخت ربات صنعتی منعقد کردیم و تنها واحد دانشگاهی هستیم که چنین قراردادی با یک شرکت خودروسازی دارد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌های منحصر به فرد این واحد دانشگاهی در حوزه رباتیک گفت: در حال حاضر، دانشگاه آزاد ایلخچی یکی از قطب‌‌‌های مهم رباتیک کشور است که در حوزه‌های مختلف رباتیک از جمله ربات‌های انسان‌نما که پیچیده‌‌‌ترین و مهم‌ترین بخش ربات دنیاست فعالیت داریم.

وی افزود: در حوزه ربات‌های انسان‌نما، امدادگر و جنگ‌‌جو فعالیت داریم؛ همچنین قراردادی هم با گروه خودرو‌سازی سایپا برای ساخت ربات صنعتی منعقد کردیم و تنها واحد دانشگاهی هستیم که چنین قراردادی با یک شرکت خودروسازی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ادامه درباره کسب مقام واحد ایلخچی در مسابقات مختلف خاطر نشان کرد: شروع فعالیت‌های ما در حوزه رباتیک به حدود هشت سال پیش برمی‌گردد که به تدریج گسترش زیادی پیدا کرد و با اولین حضور در مسابقات جهانی رباتیک مقام اول مسابقات ربوکاپ آزاد ایران (iran open) در سال 2015 را کسب کردیم بعد از آن به عنوان تنها نماینده ایران در بخش ربات انسان‌نمای بزرگ‌سال به مسابقات جهانی ربوکاپ آلمان 2016 اعزام شدیم.

رنجبران درباره جایگاه علم رباتیک در واحد ایلخچی به نسبت دیگر واحدهای دانشگاهی متذکر شد: دانشگاه آزاد در حوزه علم رباتیک پیشرفت‌های بسیاری داشته و از دیگر واحدهای پیشرفته در این حوزه که در سطح کشور مطرح بوده واحد قزوین است که دستاوردهای بسیاری در این حوزه داشته است؛ اما واحد ایلخچی یک واحد نوپا در زمینه رباتیک محسوب می‌شود که به همراه دانشگاه آزاد قزوین قطب‌‌های رباتیک ایران به شمار می‌رویم که این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در حال حاضر، نخبه‌ترین تیم رباتیک را در واحد ایلخچی داریم و تمام اعضای تیم ما از استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه این رشته هستند و برای انجام امور مختلف در زمینه علم رباتیک مورد حمایت مسئولان سازمان قرار گرفتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی تاکید کرد: حوزه رباتیک از سه گرایش اصلی مکانیک، کامپیوتر و الکترونیک تشکیل شده و از تمامی این رشته‌ها در تیم رباتیک واحد ایلخچی حضور دارند و کلیه این رشته‌ها تا مقطع ارشد در این واحد دانشگاهی تدریس می‌شود. در حقیقت با یک پشتوانه علمی مناسب در حوزه رباتیک، واحد ایلخچی در این زمینه فعالیت دارد که دستاوردهای چشمگیری را تا به امروز در این حوزه کسب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007488

وب گردی

وب گردی