برگزاری دوره‌های مشترک با کشورهای اتحادیه اروپا و شرق آسیا

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: دوره‌های مشترکی با کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ژاپن با هدف استفاده از امکانات کشورهای هدف برگزار می‌شود.

حسین سالار آملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص معرفی کشورهای هدف برای برگزاری دورهای مشترک گفت: در واقع هدف از برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل اطلاعات و دانش بین کشورهای هدف است، عمدتاً این کشورها شامل اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ژاپن هستند که در حال حاضر با این کشورها دوره‌های مشترکی داریم که 80 درصد این دوره‌ها در دوره دکتری و 20 درصد در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان مصوب شده است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مشترک اتفاقی مرسوم در تمامی کشورهاست تا دانشجویان بتوانند از استادان و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشورهای هدف بهره‌مند شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اضافه کرد: در این میان یکسری کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و افغانستان جزو کشورهای هدف منطقه‌ای ما هستند که استادانی از ایران به این کشورها اعزام و دوره‌هایی برای دانشجویان و استادان این کشورها برگزار می‌کنند.

سالار آملی افزود: دانشجویان مقاطع دکتری که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند سه سال تحصیل خود را در کشور و یک‌سال آن را در کشورهای دیگر می‌گذارنند.

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت استاد بازداشتی دانشگاه تربیت مدرس در زندان آمریکا گفت: در حال حاضر وزارت امور خارجه کشورمان به خوبی پیگیر کارهای این استاد کشورمان هست که امیدواریم به جمع‌بندی مناسبی برسیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در خصوص برگزاری دادگاه این استاد برجسته در آمریکا گفت: قرار بود دادگاه این استاد برگزار شود که هنوز تشکیل نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007509

وب گردی

وب گردی