قانون به استعفاهای سیاسی وجاهت قانونی داده است

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: متأسفانه قانون بدون درنظر گرفتن آسیب‌های وارد شده، به استعفاهای سیاسی- انتخاباتی وجاهت قانونی می‌دهد.

محمد‌حسین صبوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به استعفای وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی، محمد بطحایی اولین مسئولی نیست که برای کاندیدا شدن در مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهد و متأسفانه قانون بدون درنظر گرفتن آسیب‌های وارد شده این کار، به این استعفاهای سیاسی وجاهت قانونی می‌دهد.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذرماه، احتمال استعفای دولتمردان در ماه‌های آتی نیز وجود دارد.

وی درخصوص عملکرد بطحایی در وزارت آموزش‌و‌پرورش ابراز کرد: وی در این وزارت‌خانه کارنامه درخشانی به‌جا نگذاشتند که قابلیت دفاع داشته باشد و باید منتظر باشیم تا فرد جدید به عنوان سرپرست یا وزیر معرفی شده، چه رویکرد و کارایی برای سیستم آموزش‌وپرورش دارد.

صبوری با تاکید بر اهمیت وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش در کشور، عنوان کرد: باتوجه به اینکه در نامه استعفای بطحایی کاندیدا شدن ذکر شده است، شایعات مبنی بر فشار از بیرون وراتخانه برای ماجرای برپایی جشن‌های روز معلم مردود است.

این فعال دانشجویی به عملکرد دولت دوازدهم در آموزش‌وپرورش اشاره و تصریح کرد: امیدواریم وزیر بعدی در حوزه عدالت آموزشی گام‌های عملیاتی بردارد و تنها به رزومه‌سازی برای فعالیت‌های سیاسی خود نپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007523

وب گردی

وب گردی