امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد استان گلستان بدون تأخیر برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به وضعیت ثابتی که در واحدهای استان ایجاد شده است کلیه امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد گلستان از تاریخ 25 خردادماه، برگزار می‌‌شود.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه برگزاری امتحانات در مناطق سیل‌زده دانشگاه آزاد گفت: با توجه به بروز سیل در سطح استان، امتحانات میان ترم در واحدهای مختلف به تاخیر افتاد. کلاس‌های جبرانی برای جبران عقب‌ماندگی دانشجویان به دلیل تعطیلی واحدها بعد از عید برگزار می‌‌‌‌شود.

وی افزود: برای ایجاد تاخیر در نحوه برگزاری امتحانات واحدهای مختلف استان، درخواستی از سوی واحدهای دانشگاهی نداشتیم، با این حال در مراکز آق‌‌قلا و گمیشان هم اعلام شده که اگر خواستار تاخیر در امتحانات هستند اعلام کنند که تاکنون درخواستی در این زمینه نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ثابتی که در واحدهای استان ایجاد شده کلیه امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد گلستان از تاریخ 25 خردادماه، برگزار می‌‌شود.

طاهری در خصوص نحوه پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده تاکید کرد: شهریه دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی در اکثر رشته‌ها در مقایسه با دیگر موسسات آموزش عالی کمتر است. در چند سال اخیر نیز با بازنگری در شهریه، تخفیف‌های قابل توجهی در نظر گرفته شده است و وام های دانشجویی در اختیار دانشجویان مقاطع مختلف قرار گرفته است.

وی متذکر شد: در خصوص دانشجویانی که در شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان مواجهه با سیل بودند؛ واحد‌‌های دانشگاهی مربوط، علاوه بر تخفیف شهریه، وام صندوق رفاه یا تقسیط مبلغ باقیمانده شهریه به‌صورت بلند مدت همکاری لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان در پایان تاکید کرد: مشکل هزینه شهریه در ترم جاری برای دانشجویانی که به صورت حضوری به واحد دانشگاهی خود مراجعه کردند با اعمال کمک مالی توسط کارکنان، اعضای هیئت علمی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و تخفیف شهریه رئیس واحد، برطرف شده است. در حال حاضر، هنوز بخشنامه مشخصی جهت اعمال تخفیف شهریه برای دانشجویان مناطق سیل‌زده از سوی سازمان مرکزی صادر نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007531

وب گردی

وب گردی