آموزش فوت کوزه‌گری و عوام‌فریبی برای ورود به مجلس!

سخنگوی فراکسیون امید در پیامی عجیب، وزیر مستعفی آموزش و پرورش را سرزنش کرده که چرا دلیل اصلی استعفایش را رسانه‌ای کرده و از توجیه‌های عوام‌فریبانه برای جمع‌آوری رأی بهره نبرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «وزیر آموزش‌وپرورش استعفا داد». خبری کوتاه و تعجب برانگیز که روز پنجشنبه 16 خرداد روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت و به سرعت در فضای مجازی پخش شد. طبق روال معمول، شایعات زیادی در خصوص صحت و سقم این استعفا و چرایی آن منتشر شد؛ کمتر کسی باور می‌کرد صحت استعفای یک وزیر به دلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شود و واقعاً سید محمد بطحایی چنین تصمیمی گرفته و قید یکی از 18 وزارتخانه را به خاطر یک صندلی از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی زده باشد؛ اما نامه رسمی استعفای بطحایی، مهر تأییدی بر شایعات بود.

توئیتی عجیب از طرف یکی از نمایندگان مجلس به وزیر سابق درخور توجه بود. توئیتی که در متن آن ابتذال سیاسی سیاستمداران کشور به رخ کشیده می‌شود. اینکه وکیل ملت راه فریفتن مردم را با روش‌های عامه‌پسند به بطحائی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارد، آموزش می‌دهد گُلی است که این روزها دولتمردان و نمایندگان مانند آن را بسیار به دروازه خودی وارد می‌کنند.

آموزش فوت کوزه‌گری به وزیر مستعفی

تصمیم شگفتانه وزیر سابق، واکنش‌های زیادی را از سوی فعالان سیاسی در پی داشت و نقدهای بسیاری به عملکرد، ماهیت تصمیم به استعفا و اعلام دلیل آن صورت گرفت.

اما در این بین توئیتی عجیب از طرف یکی از نمایندگان مجلس به وزیر سابق درخور توجه بود. توئیتی که در متن آن ابتذال سیاسی سیاستمداران کشور به رخ کشیده می‌شود. اینکه وکیل ملت راه فریفتن مردم را با روش‌های عامه‌پسند به بطحائی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارد، آموزش می‌دهد گُلی است که این روزها دولتمردان و نمایندگان مانند آن را بسیار به دروازه خودی وارد می‌کنند.

«آقای وزیر آ.پ [آموزش و پرورش] حتی اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس داشتید، بهتر بود در واکنش به فجایعی همچون مدرسه غرب تهران و زاهدان و تاکستان، یا برای عذرخواهی از فرهنگیانی که پاسخی برای مطالباتشان نداشتید، استعفا می‌کردید تا لااقل به عنوان فردی مسئولیت‌شناس، شانس رای آوردن داشته باشید.» متن بالا را بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس دهم، سخنگوی فراکسیون امید و سخنگوی کمیسیون اصل 90 توئیت کرده و به وزیرِ نابلد، راه و چاه کسب محبوبیت پوپولیستی را آموخته تا بتواند از کرسی وزارت بر صندلی وکالت تکیه بزند.

یک بام و دو هوای آقای نماینده

در روزگاری که به مقبولیت نمایندگان مجلس به دلیل رفتارهای نمایندگانی مانند محمد باسط درازهی، نماینده سراوان و بی‌تفاوتی برخی اعضای خانه ملت به مشکلات معیشتی مردم، خدشه وارد شده، یک نماینده به وزیر مسعتفی، فوت کوزه‌گری یاد می‌دهد تا با نمایش‌های عوام‌فریبانه و وعده‌های توخالی، مجوز ورود به بهارستان را از مردم بگیرد.

بهرام پارسایی البته گفتار و رفتار متنافضی در سه سال گذشته از خود نشان داده است. او در صدر فهرست پنج‌نفره «ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان: گام دوم» یا همان «لیست امید» قرار گرفت و به مجلس رفت و در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم از حسن روحانی حمایت کرد؛ اما چندی بعد اعلام کرد فراکسیون امید مجبور به حمایت از رئیس جمهور بوده است! همچنین اعتقاد داشت دولت توانایی حل مشکلات را داشت؛ اما کارشکنی‌ها اجازه نداد رئیس جمهور و همراهانش به اهداف خود برسند.

توصیه‌های عجیب برای ورود به مجلس

پارسایی در حالی سید محمد بطحایی را دعوت به برجسته‌سازی و سوء استفاده از فجایعی که در مدارس اتفاق افتاده کرده است که خود به عنوان نماینده شیراز، هنگام سیل در حوزه انتخاباتی‌اش حاضر نشد و عمده فعالیت‌هایش هم به مصاحبه درباره وضعیت هم‌استانی‌هایش محدود بود! اگر نامش را در گوگل جست‌وجو کنید، فهرستی بلندبالا از مصاحبه‌هایش در خصوص مافیای خودرو نیز مقابل چشم‌تان نقش می‌بندد ولی در عمل حتی نتوانسته طرحی کاربردی برای مقابله با مافیای مورد نظر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و ظاهراً به فعالیت‌ها و سخنانی برای بالا بردن شانس رأی آوری خود بسنده کرده است.

حالا هم پارسایی به‌جای آن‌که واکنشی درخور به استعفای بطحایی و اقدام دون شأن وزیری او نشان دهد، ترغیبش می‌کند با روش‌های هیجانی و حرکاتی که بیشتر از سلبریتی‌های اینستاگرامی دیده می‌شود، برای ورود به مجلس رأی جمع کند؛ وزیری که نمایندگان برای استیضاحش باید حداقل 10 امضا به هیئت رئیسه مجلس بدهند، قید وزارت را می‌زند، در حالی که نمایندگان چندین دوره تلاش می‌کنند با رزومه‌سازی، شایستگی تصدی پست وزارت را کسب کنند. به نظر می‌رسد تلاش پارسایی برای انحراف افکار عمومی از تصمیم عجیب وزیر آموزش و پرورش، بیشتر خودزنی برای نمایندگان مجلس باشد چرا که شیوه جمع‌آوری غیراخلاقی رأی و فریب مردم را در بوق و کرنا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007540

وب گردی

وب گردی