2 هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان گلستان به بهره برداری می رسد

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا بهمن ‌ماه امسال 2 هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان گلستان ایجاد و به ‌بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، در پی بازدید دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از مناطق سیل‌زده‌ی‌ استان گلستان، ایجاد و راه‌اندازی 2 هزار طرح اشتغال‌زایی در این مناطق مورد تأکید و در دستور کار قرار گرفت.
بنابر این گزارش، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مأمور و موظف به ایجاد این تعداد طرح اشتغال‌زایی در تمامی شهرها و مناطق استان گلستان شد. عملیات اجرایی 2 هزار طرح اشتغال‌زایی از تیر ماه سال جاری و با جذب تسهیل‌گران مورد نیاز آغاز و تمامی طرح‌ها تا بهمن 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.
برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 1800 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن‌ها، بیش از 5600 فرصت شغلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان گلستان ایجاد خواهد شد.
براساس این گزارش، رسته‌هایی که در آن‌ها شغل ایجاد خواهد شد، با توجه به ظرفیت، پتانسیل و مزیت‌های شناسایی‌شده در هر منطقه توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت مشخص و معرفی می‌شوند. در انتخاب این رسته‌های شغلی علاوه بر مزیت‌های منطقه‌ای، اولویت‌ها و ظرفیت‌های جوامع محلی نیز مدنظر قرار می‌گیرد. با این حال، مشاغلی هم‌چون پرورش دام سبک و سنگین و بوقلمون و دیگر مشاغل و کسب‌وکارهای خرد، در اولویت خواهند بود.
لازم به توضیح است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخوردار، نهضت اشتغال‌زایی را در این مناطق در دستور کار قرار داده است. این بنیاد هم‌چنین تا به امروز 91 طرح توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و عمرانی و زیربنایی در زمینه‌های مختلفی چون ساخت مدرسه، بیمارستان، مرکز بهداشت و درمان، مرکز فرهنگی مذهبی، و ارایه‌ی خدمات مالی و بیمه‌ای به روستاییان و ایتام را با حجم سرمایه‌گذاری 705 میلیارد ریال در استان گلستان به بهره‌برداری رسانده است.

کد خبر: 1007548

وب گردی

وب گردی