رسالت دانشگاه نباید وارد چالش‌های سیاسی شود

استاندار اصفهان گفت: رسالت دانشگاه بسیار مهم است و هرگز نباید وارد چالش‌های سیاسی شود، دانشگاه یک واحد مستقل است و استقلال دانشگاه یک مورد خاص و غیر قابل انکار به شمار می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و ضمن ارائه گزارش در خصوص وضعیت و شرایط دانشگاه فرهنگیان استان تبادل نظر کردند.

عباس رضایی استاندار اصفهان در این دیدار بیان کرد: تعلیم و تربیت اهمیت بالایی دارد با عنایت به وضعیت بازنشستگی در آموزش و پرورش، کمبود نیرو یک دغدغه اساسی محسوب می‌شود و دانشگاه فرهنگیان با افزایش ظرفیت‌ها باید در این حوزه و با تربیت نیرو و معلم خوب دغدغه‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: رسالت دانشگاه بسیار مهم است و هرگز نباید وارد چالش‌های سیاسی شود، دانشگاه یک واحد مستقل است و استقلال دانشگاه یک مورد خاص و غیر قابل انکار به شمار می‌رود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: باید شأن و حیثیت دانشگاه را با توجه به ماهیت دانشگاه در نظر گرفت و در جهت حفظ شأن و منزلت بالای آن تلاش کرد. در خصوص حمایت از دانشگاه فرهنگیان و اختصاص زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت. نیاز است تا شرایط مورد نیاز از سوی دانشگاه نیز محیا شده تا امکان حمایت، اختصاص زمین و ساخت دانشگاه فراهم شود.

وی در پایان با تأکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته هیئت امنای دانشگاه و بازدید از دانشگاه بیان کرد: در خصوص تأمین بودجه باید از راه مناسب وارد شد امکانات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که قابل استفاده است.

شهرام عروف زاد سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در دیدار و نشست با استاندار اصفهان ضمن توصیف شرایط دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان، به نگاه استاندار به حوزه تعلیم و تربیت اشاره و بیان کرد: نگاه و نظر ویژه استاندار به تعلیم و تربیت جای خرسندی و خوشبختی را دارد و نشان از داریت و آینده نگری شما است. بر همین اصل این نوع نگاه طبیعتا نسبت به دانشگاه فرهنگیان نیز وجود دارد، زیرا این دانشگاه مرجع پرورش معلم، مکمل و هیئت اندیشه‌ورز آموزش و پرورش است.

وی خطاب به استاندار اصفهان ادامه داد: عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و نگاه شایسته تقدیر حضرتعالی به تعلیم و تربیت در استان لازم است تا از دانشگاه فرهنگیان حمایت شود. با توجه به اینکه شخص شما فرد دانشگاهی هستید برگزاری جلسات هیئت امنا با حضور شما و بهره‌گیری از رهنمودها و نکات لازم، حتما نقشه راه خوب و راهگشا برای دانشگاه فرهنگیان استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در سال های پیش رو در استان، وظیفه اصلی تربیت و تولید معلم بر عهده دانشگاه فرهنگیان بوده و دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خویش را در این راستا به کار گرفته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درپایان نکاتی در خصوص ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان،مسائل دانشگاه و حمایت های استانی عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007598

وب گردی

وب گردی