اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند/ در برجام نتیجه مهم است

وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند حتی در حوزه‌هایی که ارتباطی به برجام ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید از مدرسه علامه حلی، گفت: سفر هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به کشورمان و در پی آن سفر روحانی به بیشکک و دوشنبه فرصتی برای تبیین سیاستهای آینده است.

وی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه آلمان به کشورمان افزود: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند حتی در حوزه‌هایی که ارتباطی به برجام ندارد، سیاست اروپا و غرب در منطقه ما جز خسارت نتیجه‌ای برای منطقه ما نداشته است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: برخی کشور‌ها مانند آلمان فروش تسلیحات به عربستان را برای کشتار مردم یمن متوقف کرده اند و برخی هم این کار را نکرده اند. مجموعا غرب اجازه داده که رژیم‌های خودکامه در غرب آسیا دست به جنایت بزنند، بنابراین مطرح کردن این مباحث ضروری است.

ظریف تاکید کرد: وظیفه اروپایی به عنوان اعضای برنامه جامع اقدام مشترک این است که بر اساس مفاد برجام و قطع نامه ۲۲۳۱، شرایط اقتصادی ایران را عادی کنند، بنابراین اروپایی‌ها باید پاسخگو باشند که تا چه حد این عادی سازی را انجام داده اند؟

وی تصریح کرد: اقدام در برجام مهم نیست بلکه نتایج مهم است، آن‌ها باید پاسخگو باشند که چه نتایجی بدست آورده اند، اینکه می‌گویند ما تلاش کردیم و نشد، ما هم می‌توانیم بگوییم که تلاش کردیم و نشد.

کد خبر: 1007600

وب گردی

وب گردی