بالن ها، جایگزین ماهواره های نظارتی می شوند

استارت آپ آمریکایی قصد دارد با استفاده از بالن هایی فناورانه عملیات نظارت و رصد را انجام دهد. استفاده از بالن مزایای بیشتری نسبت به ماهواره های نظارتی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک استارت آپ قصد دارد با استفاده از بالن عملیات نظارت را نیز انجام دهد. شرکتWorld View Enterprises Inc در آریزونا مشغول ساخت سیستم‌های نظارتی است که روی بالن سوار می‌شوند. این بالن‌ها Statolites نام دارند و طبق ادعای شرکت از راه دور کنترل می‌شوند.

شرکت مذکور این سیستم نظارتی بالن محور را در ماموریتی ۱۶ روزه آزمایش کرده است. بالن و سیستم نظارتی همراه آن طوری طراحی شده تا پوشش ماهواره ای را بدون نیاز به تجهیزات گرانبها و ارسال موشک به فضا فراهم کند.

بالن های بی سرنشین در حقیقت پلتفرم‌هایی مجهز به تجهیزات نظارتی با وزن ۵۰ کیلوگرم هستند که در ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ هزار فوتی زمین پرواز می کنند. آنها می‌توانند معادن، خطوط لوله، زیربنای حمل و نقلی و غیره را با دقت بالا بررسی کنند.

این شرکت فروش محصولات خود را از سال آینده آغاز می کند و تاکنون با مشتریان تجاری و نظامی نیز مذاکراتی انجام داده است.

طبق اطلاعات این شرکت بالن های فناورانه نسبت به روش های دیگر نظارتی (مانند روش هایی که از تصاویر ماهواره ای استفاده می کنند) مزیت بیشتری دارد. به عنوان مثال این بالن‌ها فاصله کمتری با سوژه مورد بررسی دارند. به طور معمول فاصله ماهواره از سوژه مورد نظر خود ۲۰۰ تا ۴۰۰ مایل است حال آنکه بالن‌ها از فاصله ای بسیار کمتر سوژه را بررسی می کنند.

چنین سیستم نظارتی در عملیات نجات و جستجو، مخابرات، پیش بینی وضعیت آب وهوا و همچنین عملیات‌های نظارتی نظامی کارآمد است.

به گفته رایان هارتمن مدیر ارشد اجرایی این شرکت، نیروی پلیس در عملیات‌های نظارتی خود می‌تواند از این سیستم استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007604

وب گردی

وب گردی