آزمون جامع دکتری تخصصی واحد میانه در 6  رشته تحصیلی برگزار می شود

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، از برگزاری آزمون جامع دوره دکتری در 6 رشته تحصیلی در نیمه دوم خرداد 1398 در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد میانه، جلیل اجلی آزمون بخش کتبی آزمون جامع ی تخصصی روز سه شنبه 11/4/98 در محل دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می شود.

وی افزود: بخش شفاهی این آزمون نیز روزهای چهارشنبه 12 و پنجشنبه 13 تیرماه 1398 در محل مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در 6 رشته باستان شناسی، مهندسی کامپیوتر – نرم افزار، زراعت، علوم اقتصادی – اقتصاد اسلامی، علوم اقتصادی و علوم مهندسی باغبانی – فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان با حضور مدیران گروه های رشته ها و استادان مجرب صورت می گیرد.

اجلی تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون، سنجش توانمندی، تحلیل و استنباط منطقی دانشجو در برخورد با مسائل علمی، کسب اطمینان از قابلیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان ی و برخورداری از قوه ابتکار و قابلیت های پژوهشی است.

وی با اشاره به شرایط برگزاری این آزمون افزود: آزمون جامع برای دانشجویان دوره ی حداکثر دوبار، در نیم سال سوم و چهارم برگزار می شود و دانشجویان حداکثر تا پایان نیم سال چهارم آزمون جامع خود را با موفقیت به اتمام برسانند.

معاون علمی واحد میانه خاطر نشان کرد: چنانچه دانشجو نتواند مرحله آموزشی را با موفقیت به پایان برساند از ادامه تحصیل محروم می شود و لازمه شرکت او در آزمون جامع، کسب امتیاز لازم در آزمون زبان خارجی معتبر بر اساس قوانین مصوب دانشگاه است.

اجلی ترکیب هیأت برگزار کننده آزمون شفاهی را همان ترکیب آزمون کتبی عنوان کرد و گفت: ارزش آزمون های کتبی و شفاهی پنجاه درصد است و میانگین کل نمرات دانشجو در آزمون جامع نباید از 16 (بر پایه 20) کمتر باشد.

او ادامه داد: آزمون جامع زیر نظر شورای تحصیلات تکمیلی گروه یا دانشکده و توسط هیأتی مرکب از 5 نفر، استاد راهنما و چهار نفر عضو هیأت علمی، دارای حداقل مرتبه استادیاری یا استادیار پژوهشی با 3 سال سابقه تدریس یا تحقیق در دوره های تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

اجلی تاکید کرد: دانشجو موظف است پس از اتمام مرحله آموزشی در اولین آزمون جامع که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کند و در صورت عدم آمادگی، درخواستی برای تمدید مهلت شرکت در آزمون با دلایل موجه و با تأیید استاد راهنما به شورای تحصیلات تکمیلی گروه یا دانشکده ارائه کند. شورای مذکور نیز می تواند زمان شرکت دانشجو در آزمون جامع را، حداکثر برای یک نیم سال به تعویق بیاندازد.

کد خبر: 1007637

وب گردی

وب گردی