امضای تفاهم‌نامه همکاری میان واحد شهر قدس و شهرک‌‌های صنعتی استان تهران/ تسهیلِ حضور مدیران  صنعتی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این واحد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خبر داد.

مهدی فتح الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تاثیر گذاری علمی دانشگاه در نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و نقش بزرگی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب در نظام آموزش عالی کشور دارد.

وی افزود: پسوند اسلامی که در نام دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، نشان از رویکرد ارزش‌مدار این دانشگاه در نظام آموزشی کشور است؛ حجم زیاد دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کنند، تعداد بالای اعضای هیئت علمی که با این مجموعه همکاری دارند و گستردگی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور، نشان از اثر گذاری این دانشگاه در توسعه علم و پژوهش کشور است.

فتح الله ادامه داد: امروز تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در مناصب و مسئولیت های مختلف مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. در واقع سهم بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل انکار نیست.

رئیس واحد شهر قدس با اشاره به افق 1404 در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه ها در تمامی نقاط دنیا در حال طی کردن جریان تحولی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ امروز دانشگاه ها به سمت مسئله محور شدن حرکت می کنند که این موضوع همواره مورد تاکید دکتر طهرانچی نیز بوده است.

وی گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی دیگر آموزش محور نیست و از آموزش های آکادمیک و کلاسیک فاصله گرفته است؛ در واقع به سمتی حرکت کرده است که آموزش ها، مهارت های پژوهشی و امکانات تخصصی که در این دانشگاه وجود دارد، برای حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

فتح الله با تاکید بر این که رویکردهای آموزشی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد باید در جهت حل معضلات اقتصادی، تولیدی، تجاری و فرهنگی تنظیم شود خاطرنشان کرد: در همین راستا برای هر واحد دانشگاهی یک ماموریت تخصصی تعریف شده است؛ به عنوان مثال ماموریتی که برای واحد شهر قدس تنظیم شده است، حوزه صنعت و تجارت است.

وی اذعان داشت: واحد شهر قدس فعالیت های خود را در حوزه صنعت و تجارت از سال گذشته آغاز کرده است؛ همچنین جلسات مختلفی را با بخش های مختلف صنعتی،حاکمیتی و متولیان کسب و کارهای اقتصادی برگزار کرده ایم. مجموعه این مذاکرات و جلسات سبب شده است که مسائل مختلف حوزه صنعت و تجارت شناسایی شود و برنامه ریزی کرده ایم که تیم تخصصی دانشجویی و استادان از این مسائل برای تنظیم تز دکتری وپایان نامه های خود بهره بگیرند.

رئیس واحد شهر قدس اضافه کرد: در منطقه غرب استان تهران شاهد تراکم بالای بنگاه های صنعتی هستیم و لذا نشست ها و جلسات زیادی را با این بنگاه ها داشته ایم و تفاهم‌نامه های متعددی را امضا کرده ایم. در راستای تقویت گفتمان صنعت با دانشگاه، سرای «صنعت و تجارت» را در واحد شهر قدس تاسیس کرده ایم که مکانی برای گفت و گو و تقویت تعامل میان دانشگاه و صنعت محسوب می شود.

فتح الله بیان کرد: واحد شهر قدس با «شرکت شهرک های صنعتی استان تهران» تفاهنامه ای را امضا کرده است که از این پس بتوانیم تعامل و ارتباط بهتری برای تبادل استاد و دانشجو و ورود به حوزه حل مسائل شهرک های صنعتی داشته باشیم. بر اساس این تفاهنامه واحد شهر قدس طرح های پژوهشی و تحقیقاتی شهرک های صنعتی را در اجرا و پیاده سازی بر عهده می گیرد. همچنین زمینه برای ورود استادان به شهرک های صنعتی برای کسب تجربه در این حوزه فراهم خواهد شد.

وی در پایان گفت: بر اساس این تفاهنامه، مدیران شرکت ها و بنگاه های صنعتی می توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند تا از تجربیات آن ها در حوزه های آکادمیک بهره ببریم؛ از دیگر مفاد این تفاهنامه، تبادل دانشجو، اشتغال آفرینی، فراهم کردن شرایط مناسب برای دانشجویان و برگزاری نشست های علمی و کاربردی مشترک میان صنعت و دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007645

وب گردی

وب گردی