مسعودی: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای دانش و فناوری کشور بی‌بدیل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی سهم 40 درصدی را به خود اختصاص داده و لذا تاثیر‌گذاری آن در توسعه علم و فناوری کشور بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی به سی و هفتمین ایستگاه خود رسیده است. دانشگاهی که یکی از مولودهای انقلاب اسلامی به شمار می رود و سهم قابل توجهی را در نظام آموزش عالی کشور دارد. این دانشگاه در 4 دهه گذشته با گسترش واحدهای دانشگاهی به تمامی نقاط کشور، فرصت تحصیل و تهذیب را برای افرادی که حتی در محروم ترین نقاط زندگی می کنند فراهم کرده است.

امروز دانشگاه آزاد اسلامی در برهه حساسی قرار دارد؛ تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظیفه خطیری که بر دوش جوانان و دانشجویان قرار داده اند، وظیفه این دانشگاه را دوچندان می‌کند. حال با توجه به ظرفیت عظیم این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی، فناوری و پژوهشی و همچنین ظرفیت بالای نیروی انسانی که در اختیار دارد، می تواند برای رسیدن به افقی روشن در نظام آموزش عالی کشور برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران با‌ توجه به برگزاری مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در 22 خردادماه، در پرونده ویژه ای با رؤسای واحدها و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش عالی کشور به گفت و گو خواهد پرداخت تا دستاوردها و ظرفیت های این دانشگاه ها مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تاثیر گذاری این دانشگاه بر نظام آموزش عالی کشور گفت: از لحاظ کمی و کیفی حجم دانشجویی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و سایر حوزه ها تربیت کرده و وجود شبکه علمی از استادان و پژوهشگران، سبب شده است که این دانشگاه سهم جدی را در ارتقای دانش و فناوری کشور داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی سهم 40 درصدی را به خود اختصاص داده و لذا تاثیر‌گذاری آن در توسعه علم و فناوری کشور بی‌بدیل است.

مسعودی با اشاره به رویکرد حل مسئله در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز یکی از مهم ترین موضوعاتی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در صدر ماموریت های خود قرار دهد، موضوع مسئله‌محور کردن رشته های دانشگاهی و پایان نامه‌ها‌ست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: دانشگاه آزاد در کنار به کارگیری رویکرد حل مسئله، ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش را نیز در دستور کار قرار داده است؛ اگر مسئله محور کردن دانشگاه را در دستور کار قرار دهیم، علاوه بر ارتقای سطح کیفی، ما را در حل مسائل و موضوعات کشور کمک خواهد کرد.

وی اذعان داشت: اگر رویکرد دانشگاه حل مسئله باشد، مخاطب هایی در خارج از محیط دانشگاهی برای همکاری با دانشگاه داوطلب خواهند شد که این موضوع فرآیند مثبتی را در جهت حل مسائل و مشکلات کشور ایجاد خواهد کرد.

مسعودی با اشاره به افق 1404 در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدن به افق 1404 که دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول دانشجویان باشد، برنامه ریزی مفصل و جدی را می طلبد و باید سعی کنیم این برنامه ها با شناخت شرایط میدانی، رقبا و هرم سنی جامعه پیش برود. به وسیله برنامه ریزی کارشناسی و تخصصی می توانیم به افق 1404 امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007664

وب گردی

وب گردی