باید مسیر نوآوری و خلاقیت را هموار کرد/ با اقتصاد نفتی و سنتی باید مبارزه کرد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که جامعه دانش بنیان موضوع نوآوری و خلاقیت را درک کرده است، گفت: اگر می خواهیم به سمت اقتصاد خلاق برویم باید مسیر نوآوری را طی کنیم. هم اکنون بیش از ۷۰ شتاب دهنده در کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۱۹، گفت: بخش سنتی باید به این نتیجه برسد که با روش قبل نمی تواند ادامه دهد و باید روی جوانان سرمایه گذاری کند، مگرنه در مقابل استارت آپ ها شکست خورد .

وی ادامه داد: در چهار پنج سال اخیر همدلی باعث شد که این فضای گرم اکوسیستم استارت آپی شکل بگیرد. پول ثروت خوبی است اما باعث نوآوری و اعتماد به نفس نمی آورد.

ستاری با بیان این که جامعه دانش بنیان این موضوع را درک کرده است، تاکید کرد: اگر می خواهیم به سمت اقتصاد خلاق برویم باید مسیر نوآوری را طی کنیم. هم اکنون بیش از ۷۰ شتاب دهنده در کشور تشکیل شده است.

معاون علم و فناوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خطر پذیر در حال اتفاق است، تصریح کرد: تمام دانشگاه ها کم کم مرکز نوآوری تاسیس می کنندو نسل جدیدی از کارآفرینان در حال تولد هستند.

ستاری تاکید کرد: ما به عنوان دولت نقش هماهنگ کننده هستیم و باید سعی کنیم زیر ساخت مورد نیاز این گروه ها را آماده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد : امیدواریم که امسال با اقتصاد سنتی و نفتی مبارزه کنیم و بخش سنتی باید به این نتیجه برسد که باروش قبل نمی تواند ادامه دهد و باید بر جوانان سرمایه بگزارد مگرنه در مقابل استارت آپ ها شکست خورد .

انتهای پیام/

کد خبر: 1007665

وب گردی

وب گردی