دانشجویان از شرکت در اردوهای بدون مجوز پرهیز کنند

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از اردوهایی که برگزار می‌شود زیر نظر دانشگاه نیست و دانشگاه مجوزی صادر نکرده است. توصیه ما به دانشجویان این است که از شرکت در این اردوها پرهیز کنند.

غلامرضا غفاری در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ممنوعیت تشکیل اردوهای مختلط دانشجویی گفت: بر اساس آیین‌نامه فرهنگی وزارت علوم، تعریفی برای اردوهای مختلط وجود ندارد و هیچ دانشگاهی نیز حق برگزاری چنین اردوهایی را ندارد. اگر مواردی گزارش شود به شدت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: اردوهای دانشجویی براساس تعریف شورای فرهنگی دانشگاه‌ها مجوز دریافت می‌کنند؛ اما اصلاح آیین‌‌نامه اردو‌های دانشجویی را باید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین و پس از آن به دانشگاه‌ها ابلاغ کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برخی از اردوهایی که برگزار می‌شود زیر نظر دانشگاه نیست و هیچ دانشگاهی هم در این زمینه مجوزی صادر نخواهد کرد، همواره توصیه ما به دانشجویان این است که از شرکت در این اردوها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در اردوهایی که توسط دانشگاه‌ها برگزار شده تمام شئونات مطابق دستورالعمل وزارت علوم رعایت می‌شود، ادامه داد: نوع دیگر اردوهایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اردوهای علمی است.

غفاری در ادامه درباره اردوهای علمی تصریح کرد: این اردوها آیین‌نامه جداگانه دارند. این آیین‌نامه شامل شرکت در نمایشگاه، بازدید تخصصی، شرکت در کنفرانس‌ها، بازدید‌های علمی و ... می‌شود که آیین‌نامه و ضوابط مخصوص به خود را دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: اردوها در دانشگاه تعریف می‌شوند. اگر بنا باشد اردوهای بین‌المللی ایجاد شود نخست نامه‌ای از شورای فرهنگی دانشگاه به معاونت فرهنگی وزارت علوم ارجاع و پس از بررسی مجوز صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007670

وب گردی

وب گردی