گروه جهادی ضحی ؛ دختران نیکو کار دهه هشتادی +عکس

ضحی نامی بود که آقامعلم پیشنهاد داد. ابتدا در یک دبیرستان دخترانه با دلهای پرکشیده به همنوع. آقای حیدری نمی خواهد عکسش را بگیرم. او می گوید من فقط طراح گروه ضحی بودم بقیه کارها را خود دانش آموزان انجام دادند. دانش آموزانی از کل استان تهران که برخی الان دانشجو شده اند و این طرح را به دانشگاه ها کشانده اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دختران ضحی از چند نفر دختران دهه هشتادی شروع شدند و به ۱۵۰ نفر رسیدند. الان هم دانش آموز ابتدایی در این گروه هست و هم دانشجو و فردا که فارغ التحصیل شوند خانه دارها یا کارمند و دکتر و مهندس نیز عضو آن خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین حیدری می گوید: وقتی اولین بار در کلاس پرورشی دبیرستان محل خدمتم این طرح را مطرح کردم باورم نمی شد دختران دهه هشتاد با دلهای پاکشان چنین از طرح استقبال کنند.
سرمایه بزرگ ما همین دلهای مهربان است که با هر اتفاقی در کشور برای کمک می تپد. سیل, زلزله و…. یک وقت هایی هم اتفاق نیفتاده، خودشان می خواهند برای یاری همنوعانشان قدمی بردارند. تهیه 16 سری جهیزیه و آزادی زندانیان نیازمندی که به خاطر جرمی غیرعمد زندانی هستند.
مادران یا پدرانی که بخاطر دیه حوادث غیرعمد تصادف یا کار و همچنین بدهی و مشکلات مالی زندانی هستند. گروه ضحی در طول کل سال فعالیت می کند و کمک های مالی جمع آوری می کند و بعد بخشی از این کمک ها را در ماه مبارک رمضان یا روزهای پایانی سال به ستاد دیه استان تهران اهدا می کند تا زندانیان نیازمند نیز بتوانند سر سفره افطار یا هفت سین خانواده هایشان بازگردند.
آقامعلم در حال اهدای چک بانکی ۵۰ میلیونی کمک گروه ضحی به ستاد دیه ادامه می دهد: سال گذشته10 میلیون تومان اهدا شد که با آن بدهی ۲ نفر زندانی پرداخت شد و امسال این کمک به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که با این مبلغ ۸ نفر زندانی آزاد می شوند و طی روزهای آینده گزارش این آزادی ها را برای گروه می فرستند.
ما برای آشنایی خانواده ها با گروه ضحی مراسم هم برگزار می کنیم. آخرین مراسم ما در مدرسه باغچه بان برگزار شد. دانش آموزانی که مشکل اوتیسم داشتند یا ناشنوا بودند میزبان مهربان این مراسم شدند. یک افطاری ساده و صمیمی که مهمانانش با گرمی دستهای ما را برای ادامه راه فشردند.
گروه جهادی ضحی مبلغان نیکوکاری هستند که برای نجات دیگران همیشه پیشقدم می شوند. آمدن به این گروه و مراسم گلریزانی که برگزار میکنند دعوتی نیست، دل خود آدمهاست که دعوتشان می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007671

وب گردی

وب گردی