حتی یک رام قطار به مترو تحویل داده نشده است

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تا این لحظه هیچ قطاری به شرکت بهره برداری تحویل داده نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روز گذشته مدیرعامل شرکت مترو اعلام کرده بود از ۱۰ رام قطار، یک رام آن آماده شده و در حال حاضر این رام قطار به شرکت بهره برداری مترو جهت استفاده در خطوط تحویل داده شده است.

محمدعلی کرونی گفت: صبح امروز استعلامی در این خصوص گرفتیم و هنوز هیچ قطاری به شبکه مترو تحویل داده نشده است.

کرونی در خصوص وضعیت ۷۰ واگن قطاری که در دوره گذشته به شرکت واگن سازی تهران سفارش داده شده بود گفت: هنوز ۱۵ درصد قطعات قطارها در گمرک خاک می خورد و با وجود همکاری گمرک در جهت ترخیص ۸۵ درصد تجهیزات به دلیل عدم انجام تعهدات لازم از سوی معاونت حمل و نقل هنوز بخش هایی از این تجهیزات در گمرک خاک می خورند.

وی ادامه داد: قرار بود از بهمن ماه، ماهی یک رام قطار به خطوط مترو اضافه شود که هنوز یک قطار هم تحویل مترو نشده است.

کرونی در خصوص اینکه شرکت واگن سازی تنها ۳۰ درصد از ظرفیت خود استفاده می کند و در سفری که شهردار تهران به تبریز داشته قرار شده این کارخانه برای سایر کلانشهرها نیز واگن بسازد گفت: این موضوع جدیدی نیست. از زمانی که این کارخانه در زمان مدیریت آقای هاشمی احداث شد قرار بر این بود که ناوگان قطارشهری کلانشهرها را تامین کند. در حال حاضر نیز عمده سفارش ساخت واگن برای این کارخانه مربوط به قطارشهری مشهد است که اگر این سفارش نیز نبود همین ۳۰ درصد ظرفیت نیز فعال نبود.

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص کمکی که جهانگیری می تواند به ناوگان مترو کند، ادامه داد: تامین اعتبار ۷۰۰ واگن مترو از اولویت تخصیص بانک مرکزی خارج شده و بازگشت این اعتبارات به اولویت های بانک مرکزی کمک بزرگی است که می توان به ناوگان مترو کرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1007679

وب گردی

وب گردی