جزئیات برگزاری نکوداشت استاد مشایخی به همت دانشگاه فرشچیان/ «اجرای پسر به یاد پدر»

آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی در فرهنگستان هنر برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین نکوداشت جمشید مشایخی تاریخ 27 خرداد ماه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. این مراسم قرار است در 6 بخش مختلف و در مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شود.

در بخش ابتدایی این مراسم از کتابی 200 صفحه ای که مجموعه بازی های مرحوم مشایخی بوده، رونمایی خواهد شد. پس از رونمایی، این کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

در بخش دوم سردیسی از استاد مشایخی که توسط سازمان زیباسازی طراحی و ساخته شده است، در فرهنگستان هنر رونمایی خواهد شد. این سردیس برگرفته از چهره مرحوم مشایخی در میانسالی بوده که در سلامت کامل است.

یک پورتره که حبیب الله درخشانی هنرمند و نظریه‌پرداز هنری طراحی کرده در این مراسم با حضور خالق اثر و هنرمندان رونمایی می شود.

همچنین نمایشگاهی متشکل از 100 تندیس، لوح و پوستر در زمان بازیگری مرحوم مشایخی تهیه شده و در این مراسم ارائه می گردد تا علاقه مندان از این نمایشگاه بازدید کنند.

فیلم 20 دقیقه ای از مصاحبه اختصاصی با مرحوم مشایخی ساخته شده و در بخش پنجم برنامه برای حاضرین پخش خواهد شد.

در پایان این مراسم نادر مشایخی فرزند مرحوم مشایخی ارکستری را با عنوان «افسوس که همه عمر دیر رسیدیم» با 40 نفر از اعضای ارکستر سمفونیک ایران و تهران را روی صحنه به یاد پدرش رهبری خواهد کرد.

ایراج راد و وزیر فرهنگ و ارشاد هم در این مراسم سخنرانی خواهند داشت. این برنامه با حمایت دانشگاه استاد فرشچیان برگزار می شود که این دانشگاه جزو حامیان مالی بوده است.

مدیر روابط عمومی فرهنگستان هنر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز این خبر را تایید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007692

وب گردی

وب گردی