تبدیل  2هزار و 400 متر مربع فضای بی دفاع شهری  به نمایشگاه گل و گیاه‎

بیش از 2 هزار متر مربع فضای بی دفاع شهری در جنوب منطقه 11 تبدیل به نمایشگاه گل و گیاه شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شهردار منطقه 11 تهران گفت: با اقدامات انجام شده در فضای 2400 متر مربعی بوستان خواجه دهی که مدت ها محل تجمع معتادان بوده؛ نمایشگاه دائمی گل و گیاه با هدف اشتغالزایی و کاهش آسیب اجتماعی در محله های جنوبی این منطقه دایر شد.

نصراله آبادیان گفت: با توجه به موقعیت قرار گیری بوستان خواجه دهی در جنوب این منطقه و نزدیکی آن به میدان راه آهن که از مدت ها پیش وجود معتادان و متکدیان، ساکنان محلی را آزار می داد و تبدیل به یکی از مکان های بی دفاع شهری شده بود؛ نمایشگاه دائمی گل و گیاه از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در این مکان احداث و راه اندازی شد.

وی افزود: این اقدام علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در محله راه آهن و ساماندهی فضای بی دفاع شهری ، صرفه جویی اقتصادی در نگهداری فضای سبز محلی و کاهش مصرف آب را در نیز به دنبال دارد.

شهردار منطقه 11 با اشاره به وسعت 2400 مترمربعی این نمایشگاه که در آن بیش از 30 گونه گیاهی شامل گل های آپارتمانی، نهال، آبنما و گلدان به معرض فروش گذاشته شده است؛ خاطر نشان کرد: ارتقای منظر شهری و زیبایی محیطی و کاهش هزینه های برق و نگهبانی و ... نیز از دیگر مزایای ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه در بوستان خواجه دهی است.

به گفته آبادیان این نمایشگاه دائمی که در جنوب منطقه 11 دایر شده است؛ تنها محل عرضه گل و گیاه در پهنه مرکزی شهر تهران است و علاقمندان و شهروندان مناطق همجوار نیز می توانند با توجه به دسترسی مناسب این مرکز و تنوع گونه های گیاهی که با قیمت مناسب عرضه می شوند؛ ضمن بازدید از این مکان اقدام به خریداری انواع گل و گیاه نمایند.

بر اساس این گزارش در نمایشگاه دائمی گل و گیاه خواجه دهی انواع درخت و درختچه از جمله برگ بو، یاس هلندی، شمشاد سبز، شمشاد طلایی، میخک هندی، ژونی پروس، ارس پیوندی، لاوان، انواع گیاهان پوششی و نهال های مثمر و غیر مثمر و گل های متنوع آپارتمانی و باغچه ای به فروش می رسد.

گفتنی است؛ نمایشگاه دائمی گل و گیاه در میدان راه آهن – ابتدای خیابان کارگر جنوبی ، کوچه خواجه دهی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007694

وب گردی

وب گردی