دانشکده دندان‌پزشکی نماد اجتماعی و کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی است/چشم‌انداز 1404 دانشگاه آزاد اسلامی، افق واقعی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با دانشجویان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد گفت: اینکه سالانه 80 هزار نفر به کلینیک‌های این دانشکده مراجعه می‌کنند، نشان می‌دهد کیفیت و کارآمدی این دانشکده منجر به مردمی شدن آن شده است و توانسته اعتماد عمومی را کسب کند. این موضوع از جمله موفقیت‌هایی است که می‌توان به عنوان الگو مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز پیش از بازدید از بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در جلسه دیدار با دانشجویان، کارکنان، اساتید و مدیران این دانشکده حضور یافت.

دکتر طهرانچی در این جلسه گفت: در ابتدای پذیرش سکانداری دانشگاه آزاد اسلامی، با مطالعه‌ روی دانشگاه‌های خارج از کشور و سیر آموزش عالی در ایران، چشم‌اندازی برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسیم و شعار «دانشگاه آزاد اسلامی؛ انتخاب اول داوطلبان در 1404» را برای این دانشگاه انتخاب کردم.

وی با اشاره به علت حضورش در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، خاطرنشان کرد: امروز به این دانشکده آمدیم که به جامعه بگوییم شعار دانشگاه آزاد اسلامی، شعاری آرمانی نیست، بلکه شاهد تحقق این شعار در دانشکده دندانپزشکی هستیم؛ بنابراین از زحمات مدیران، استادان و تلاش دانشجویان این دانشکده تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تشکر من از کسانی است که در کشور توانسته‌اند این مفهوم را خلق کنند که دانشگاه می‌تواند مبتنی بر پول و بودجه دولت نباشد و در عین حال الگو و پیشرو باشد. آفت آموزش عالی آنجاست که به پول نفت و خام‌فروشی تکیه کند. این مسیری است که دانشگاه‌های مطرح دنیا طی کرده‌اند. این الگو از 33 سال پیش در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خلق شد و این دانشکده توانسته در این مدت روی پای خود بایستد و شعار انتخاب اول داوطلبان تحصیل و تعلیم را محقق کند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر رویکرد دانشگاه‌های دولتی را در پردیس‌های بین‌المللی و دولتی ارزیابی کنیم، دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با این دانشگاه‌ها، بسیار موفق و جلوتر است، گفت: دانشگاه‌های دولتی به پردیس‌های بین‌المللی به عنوان عملکرد الحاقی نگاه می‌کنند؛ اما این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی براساس منطق تکیه بر مردم شناخته شده و همین موضوع دلیل موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر طهرانچی با اشاره به شعار «دانشگاه آزاد اسلامی؛ انتخاب اول داوطلبان در 1404»، اظهار داشت: کیفیت، کارآمدی، تکیه بر اقتصاد غیردولتی و دانشگاه اجتماعی بودن از مواردی است که در این رویکرد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه چشم‌انداز 1404 دانشگاه آزاد اسلامی، یک چشم‌انداز و افق واقعی است، گفت: اگر همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مانند دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران عمل کنند، این چشم‌انداز به راحتی دست‌یافتنی خواهد بود. به جرئت می‌توان گفت این دانشکده نماد کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی است. اگر کسانی می‌خواهند دانشگاه آزاد اسلامی را با نماد کم‌فروشی معرفی کنند، توجه آنها را به عملکرد این دانشکده جلب می‌کنم. دانشگاه آزاد اسلامی در دندانپزشکی در قله‌های کیفیت ایستاده و می‌تواند در سایر رشته‌ها نیز در این قله‌ها قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رویکرد کارآمدی در دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق شعار تبدیل شدن به انتخاب اول داوطلبان در سال 1404، خاطرنشان کرد: موضوعی که در کنار کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است، کارآمدی آموزش عالی است که آمار پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های وزارت بهداشت، نماد کارآمدی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قرارگاه جهادی این دانشگاه و خدمت به مردم سیل‌زده، اظهار داشت: حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اردوهای جهادی نشان می‌دهد دانشجویانی که از آموزش رایگان بهره نمی‌برند و خودشان هزینه تحصیل خود را تأمین می‌کنند، با محرومیت مردم آشناتر هستند و مربوط به طبقه خاصی از جامعه نیستند.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: برعکس کسانی که می‌گویند تکیه به اقتصاد غیردولتی در کشور شکست خورده، عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد که در این زمینه موفق بوده و می‌توان بدون اتکا به بودجه دولت، سرپا ایستاد و در بحران‌های اقتصادی که دشمنان تحمیل می‌کنند، این مدل می‌تواند الگوی موفقی باشد.

دانشکده دندان‌پزشکی نماد اجتماعی بودن دانشگاه آزاد اسلامی است

وی با بیان اینکه دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نماد اجتماعی بودن دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: اینکه سالانه 80 هزار نفر به کلینیک‌های این دانشکده مراجعه می‌کنند، نشان می‌دهد که کیفیت و کارآمدی این دانشکده منجر به مردمی شدن آن شده و توانسته اعتماد عمومی را کسب کند و این موضوع از جمله موفقیت‌هایی است که می‌توان به عنوان الگو مطرح کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید از کسانی که سنگ بنای این دانشگاه را گذاشته‌اند یاد کرد؛ چرا که گذشتگان بی‌شک در موفقیت‌های امروز این دانشگاه مؤثر بوده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نماد مدیریت موفق است و این واحد جزو واحدهایی است که هیچ مشکلی ندارد و باید به فکر توسعه این دانشکده باشیم. به مدیران این دانشکده تبریک می‌گویم که توانسته‌اند 33 سال این دانشکده را با موفقیت اداره کنند. کسب موفقیت‌های متعدد توسط این دانشکده نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد و می‌تواند به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007717

وب گردی

وب گردی