26 خرداد پایان ثبت‌نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای

ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیر‌انتفاعی سال 1398 از روز گذشته آغاز شد و تا 26 خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 26 اسفند 97، پذیرش دانشجو برای 9 رشته امتحانی در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 98 از طریق آزمون صورت خواهد گرفت.

براساس هفدهمین مصوبه جلسه 26 اسفند 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دانش‌آموزان دارای دیپلم شاخه نظری می‌توانند در رشته‌های امتحانی متناسب با نوع دیپلم خود در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1398 و یا رشته‌های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی شرکت کنند.

انتخاب رشته و پذیرش دیپلمه‌های نظری به چه صورتی است؟

داوطلبان فارغ‌التحصیل شاخه نظری فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند. همچنین داوطلبان دیپلم‌های فنی‌وحرفه‌ای و یا کار و دانش مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته خواهند بود.

ملاک پذیرش دیپلم‌های شاخه نظری در رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی معدل کل دیپلم است. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل واقعی و معدل اعلام شده در تقاضانامه ثبت‌نام و یا مرحله ویرایش اطلاعات، از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ممانعت به‌عمل آمده و قبولی آن‌ها «لغو» می‌شود.

داوطلبان سال آخر در صورت وارد نکردن معدل کل از آزمون حذف می‌شوند

داوطلبانی که تا زمان ثبت‌نام، دانش‌آموز سال آخر هستند و موفق به اخذ دیپلم کامل خود نشده‌اند، لازم است نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کرده و در زمان توزیع کارت اینترنتی برای رشته‌های با آزمون از تاریخ 8 تا 10 مرداد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به ویرایش و یا درج معدل کل خود اقدام کنند در غیراین صورت از روند گزینش آزمون حذف خواهند شد.

قابل توجه داوطلبانی که تا شهریور 98 دیپلم نمی‌گیرند

داوطلبان شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی سال 1398 آزمون، الزاماً باید دارای گواهینامه پایان تحصیلات در یکی از رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای یا کاردانش‌ یا دیپلم فنی‌وحرفه‌ای دوره چهارساله (نظام قدیم) یا دیپلم شاخه نظری باشند. در غیر این‌صورت، ثبت‌نام و انتخاب رشته آنان در این مرحله از آزمون، به‌عنوان تخلف محسوب می‌شود.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های درج شده در دفترچه آزمون آمده است. به همین منظور لازم است داوطلبانی که احتمال می‌دهند تا پایان شهریورماه 98 موفق به اخذ مدرک دیپلم نمی‌‌شوند، کدرشته محل‌هایی را که نوبت پذیرش آن‌ها نیمسال دوم است را انتخاب کنند.

جزئیات برگزاری آزمون و کارت ورود به جلسه

ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 98 از روز گذشته 19 خرداد ماه آغاز شد و تا 26 خرداد ماه ادامه دارد.

داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون می‌توانند از تاریخ 8 تا 10 مرداد 98 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 98 در تاریخ جمعه 11 مرداد ماه 98 برگزار خواهد شد.

نتایج نهایی این آزمون نیز در دهه آخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007722

وب گردی

وب گردی